DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Taktikai színkavalkáddal bizonyított az új gumiszabály

Akik azt remélték, hogy a szabadabb gumiválasztás számos különféle stratégiát idézhet elő, azok az Ausztrál Nagydíj végén elégedetten csettinthettek. Több eltérő megközelítés is eredményesen működött a versenyen.

Dppi_00216011_400



A futamok változatosabbá tétele érdekében döntött úgy a Pirelli a csapatokkal egyetértésben, hogy idénre a pilóták által a hétvégéken használt gumikeverékeket mindenki egyénileg választhatja ki, és immár nem kettő, hanem három keverék lesz elérhető minden nagydíjra. Melbourne-ben a szuperlágy, a lágy és a közepes került bevetésre, a nyitány pedig lenyűgöző taktikai sokszínűséget hozott, ami a győzelemért folyó csatára is rányomta a bélyegét: míg a Ferrari a szuperlágyakra, addig a Mercedes a közepesekre esküdött.

„A 16 célba érkező közül kilencen mindhárom gumikeveréket használták, az első hat helyezett pedig öt különféle stratégiát követett, ami megmutatja, hogy az új szabályok lehetővé tették az új taktikai irányok kipróbálását” - mutatott rá Paul Hembery. „Romain Grosjean ráadásul új végzett a nagyszerű hatodik helyen a Haas debütáló futamán, hogy tulajdonképpen egyetlen bokszkiállást sem teljesített: ehelyett lágyról közepes keverékre váltott az újraindításnál, ami egy nagyszerű döntés volt. Ugyanezt a stratégiát követte Valtteri Bottas is.”

Az egyes keverékeken elért legjobb köridők a futamon:

  Közepes Lágy Szuperlágy
1. Rosberg  1:30,557 Vettel 1:30,137 Ricciardo 1:28,997
2. Hamilton  1:30,646 Ricciardo 1:31,278 Vettel 1:29,951
3. Verstappen  1:31,516 Rosberg 1:31,298 Raikkönen 1:30,701

 

Az egyes keverékeken futott leghosszabb etapok:

Közepes Hamilton és Magnussen 41 kör
Lágy Ricciardo 24 kör
Szuperlágy Vettel 17 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: