A futamok változatosabbá tétele érdekében döntött úgy a Pirelli a csapatokkal egyetértésben, hogy idénre a pilóták által a hétvégéken használt gumikeverékeket mindenki egyénileg választhatja ki, és immár nem kettő, hanem három keverék lesz elérhető minden nagydíjra. Melbourne-ben a szuperlágy, a lágy és a közepes került bevetésre, a nyitány pedig lenyűgöző taktikai sokszínűséget hozott, ami a győzelemért folyó csatára is rányomta a bélyegét: míg a Ferrari a szuperlágyakra, addig a Mercedes a közepesekre esküdött.
„A 16 célba érkező közül kilencen mindhárom gumikeveréket használták, az első hat helyezett pedig öt különféle stratégiát követett, ami megmutatja, hogy az új szabályok lehetővé tették az új taktikai irányok kipróbálását” - mutatott rá Paul Hembery. „Romain Grosjean ráadásul új végzett a nagyszerű hatodik helyen a Haas debütáló futamán, hogy tulajdonképpen egyetlen bokszkiállást sem teljesített: ehelyett lágyról közepes keverékre váltott az újraindításnál, ami egy nagyszerű döntés volt. Ugyanezt a stratégiát követte Valtteri Bottas is.”
Az egyes keverékeken elért legjobb köridők a futamon:
Közepes | Lágy | Szuperlágy | ||||
1. | Rosberg | 1:30,557 | Vettel | 1:30,137 | Ricciardo | 1:28,997 |
2. | Hamilton | 1:30,646 | Ricciardo | 1:31,278 | Vettel | 1:29,951 |
3. | Verstappen | 1:31,516 | Rosberg | 1:31,298 | Raikkönen | 1:30,701 |
Az egyes keverékeken futott leghosszabb etapok:
Közepes | Hamilton és Magnussen | 41 kör |
Lágy | Ricciardo | 24 kör |
Szuperlágy | Vettel | 17 kör |