A 2015-ös Formula-1-es idény nem csak a Honda, hanem a Renault számára sem volt sétagalopp: a francia motorgyártó is számos megbízhatósági problémával küszködött, és sebesség terén is elmaradtak a Mercedestől és a Ferraritól. A barcelonai teszteken azonban valamelyest biztatóbb képet festett az immár gyári istállóként is rajthoz álló, emellett pedig már csak a Red Bull partnereként működő Renault: a teljesítményük egyértelműen növekedett, Rémi Taffin szerint pedig mindez nem ment a megbízhatóság rovására.
„Ellenőrzésünk alatt tartjuk a megbízhatóságot. Voltak problémáink a turbóval, de tudtuk, hogy némi kockázatot vállalunk vele” – magyarázta a motorrészleg vezetője, majd így folytatta: „Természetesen meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt a teljesítmény és a megbízhatóság között. Egy hatékonyabb erőforrással akartunk nekivágni a szezonnak, amely különösen megbízható, emellett pedig vezethetőség terén is kényelmet nyújt a pilóták számára.”
Taffin azt is elárulta, hogy Melbourne-ben ugyanazt a specifikációt használják majd, mint tették azt Spanyolországban: „A motor úgy működik, ahogy arra számítottunk, minden egyes eleme azt nyújtja, amit vártunk” – bizakodott a szakember, hozzátéve, hogy szükség is volt a pozitív impulzusokra, mert az előző években némileg elhagyta őket a hitük abban, hogy jó irányba haladnak a fejlesztésekkel.
Arra a kérdésre, hogy mikor érkezhet a fejlesztési csomag a motorhoz, Taffin így válaszolt: „Reméljük, hogy júniusban bemutathatunk egy továbbfejlesztett változatot, amely fontos mérföldkő lehet a 2017 felé vezető úton. Jobban szeretnénk egyszerre egy nagyobbat, akár fél másodpercet is javulni, mintsem apróbb, alig néhány tizedet érő lépéseket tenni.”