A 2015-ös szezon során egyre többen álltak a kezdeményezés mellé, hogy a nyíltkerekes versenysorozatokban vezessék be a zárt pilótafülkét – így a Formula-1-ben is. Alex Wurz, a GPDA elnöke nemrégiben világossá tette, hogy a versenyzők azt szeretnék, ha a fej is nagyobb védelmet kapna az autóban – ennek érdekében az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) már teszteket is végzett.
Ennek ellenére a mezőny nem állt egyhangúlag a projekt mellé, Nico Hülkenberg a múlt heti barcelonai teszt során például elárulta, ő az ellenkező állásponton van. „Ez csak egy személyes dolog. Nekem nem tetszik, szerintem a pilótafülkének nyitottnak kell lennie.”
A Red Bull pilótája, Daniel Ricciardo szerint a tavalyi év tragédiái (Jules Bianchi és Justin Wilson halála) a versenyzők többségét meggyőzték arról, hogy változtatásra van szükség. „Azt hiszem, Nico Hülkenberg volt az, aki azt mondta, nem igazán áll a dolog mellett, de a legtöbben támogatták, szóval majd meglátjuk.”
Jolyon Palmer, a Renault újonc pilótája Hülkenberg mellett áll, ő szintén jobban örülne, ha az F1-es autój megtartanák jelenlegi formájukat. „A biztonság nyilvánvalóan fontos, de nem nagy aggodalom számomra. Azt hiszem, az IndyCar eléggé különbözik a Formula-1-től ebből a szempontból. Ha ott egy autó nekiütközik a falnak, akkor a törmelék nem tud máshova repülni, csak vissza a pályára. Ha a Formula-1-ben van baleseted, akkor ha falnak ütközöl, már rég messze vagy a pályától. Azt hiszem, óvatosnak kell lennünk, hogy ne távolodjuk el attól, amiről a Formula-1 mindig is szólt: a nyitott pilótafülkéktől” – mondta a fiatal versenyző.