DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Idén már bizonyítaniuk kell a Sauber pilótáinak

A Sauber következetesebb teljesítményt vár utolsóként bemutatott 2016-os autójától, de a csapatfőnök nem mulasztott el nyomást helyezni a két versenyzőre sem, akiknek igazolniuk kell a beléjük vetett hitet.

A hinwili istállónál azt vallják, nem válik hátrányukra, hogy a szezonelőtti tesztek felét csak a tavalyi autójukkal teljesítették, és így az új, C35-ös modellt összesen csupán négy napig próbálgathatják Barcelonában az idénykezdet előtt. Persze az is biztos, hogy előnyük sem származott a késlekedésből, így a csapatvezető Monisha Kaltenborn nem is árulta el az istálló célkitűzéseit a bemutató napján, így nem lesz mit az orruk alá dörgölnie a médiának, ha a dolgok nem a vártak szerint alakulnak kezdetben.

Sauber C35 launch



„Egyértelmű, hogy előre akarunk lépni. Van egy bizonyos pozíció, amit szeretnénk elérni, de kezdésként az a fontos, hogy bebiztosítsuk helyünket a középmezőnyben. Csak ezt követően fogunk konkrét helyezésekre koncentrálni” - fogalmazott Kaltenborn, aki a Marcus Ericsson és Felipe Nasr által alkotott változatlan pilótafelállástól is sokat vár.

„Mindketten jól teljesítettek a nálunk töltött első szezonjukban. Marcus és Felipe is kevés hibát követtek el, és mindketten tanultak is ezekből. Most meg kell mutatniuk, hogy a szerzett tapasztalatukkal párosítva hogyan tudják kamatoztatni a képességeiket.”

A Sauber 2015-ben 36 pontjának jelentős részét, 14-et a mezőnyt alaposan megrostáló szezonnyitón gyűjtötte, idén pedig azt remélik, hogy nem lesz szükség szélsőséges körülményekre egy-egy kimagasló eredmény eléréséhez sem.

„Meg vagyok győződve arról, hogy az új autóval előrelépést tettünk és következetesebben leszünk vele önerőből pontszerzők” - bizakodott Ericsson. „Tavaly jól kezdtük az évet, de a szezon második felében már jobban meg kellett küzdeni a pontszerzésért. Szeretném, ha idén azon a szinten harcolhatnánk a pontszerző helyeként, ahol a sebességnek már döntő fontossága van.”

 

A C35-ös modell első ránézésre nem sok eltérést mutat elődjéhez képest, pedig - ahogy arra ilyenkor valaki mindig rámutat -, jelentős átalakítások történtek. A technikai igazgató Mark Smith elmondása szerint a Sauber három fő területre koncentrált az új autóval: eltérő filozófiát választottak az aerodinamikában, alkalmazkodtak a Ferrari erőforrásának új szerkezetéhez és a súlycsökkentésen is dolgoztak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: