A 2017-es aerodinamikai szabályokkal kapcsolatban annyi a biztos, hogy gyorsabb és agresszívebb kinézetű autókra számíthatunk - szélesebb gumik és "vadabb" karosszéria van kilátásban, azonban pontos meghatározások majd csak április végén várhatóak. Ez szintén nem megfelelő Pat Symonds, a Williams technikai szakértője szerint, aki már az időmérő-szabályokkal kapcsolatban is kifejezte nemtetszését. Úgy látja, mindenki nehéz helyzetben lesz, főleg a kisebb csapatok.
"Nagyon, nagyon nehéz lesz" - nyilatkozta Symonds. "December eleje óta több alapvető változás is történt már, láthattunk három jól értelmezhető és egyértelmű szabályt. Most úgy gondoljuk, hogy rendben vagyunk, de ha nem tudjuk a részleteket májusig, az rendkívül nehéz feladat lesz mindenkinek, különösen a kisebb csapatoknak. Még nem igazán vannak meg a dolog részletei, bár mindenki tudja, hogy egy ideje dolgozunk ezen. Szerintem ez egy olyan helyzet, amelynek a technikusok örülnek, de egyelőre nincs meg minden szabály."
Symonds azt is hozzátette, hogy az aero-szabályok és főleg annak kései pontosítása miatt ismét nőhet a különbség az élcsapatok és az üldözők között, hiszen a gazdagabb istállók könnyebben fejlesztenek. "A változásoknak nagyobb hatása van a kisebb, alacsonyabb költségvetéssel gazdálkozó csapatokra, ez tény. Ha van egy nagy csapatod, sok szakembered, technikai háttered, akkor könnyebben és gyorsabban reagálsz a kései szabályváltoztatásokra. Úgyhogy ez most nehezebb lesz a Williamsnek, mint például a Mercedesnek vagy a Ferrarinak" - zárta gondolatait a szakember.