A Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság keddi ülését követően jelentették be azt az újszerű, kieséses alapú időmérő-szabályt, amely a Motorsport Világtanács jóváhagyása esetén már az idei évtől érvénybe lép a nagydíjhétvégéken.
A Williams sokat látott technikai szakértője, Pat Symonds óva int mindenkit attól, hogy több izgalmat várjon az új kvalifikációtól, amelyben immár nem csoportokban, hanem egyenként fognak búcsúzni a leglassabb pilóták.
„Kemény feladat lesz, ami sok gondolkodást fog még igényelni a csapatok részéről. Azt nem hiszem, hogy az új rendszertől maga a kvalifikáció érdekesebb lesz, sőt, fennáll a veszélye, hogy kevesebb izgalmat szolgáltat, hiszen talán hiányozni fog belőle az építkezés egy végső csúcspont felé. Arra viszont jó esély van, hogy általa javulnak majd a versenyek” - mondta Symonds, aki szerint koránt sem ideális, hogy alig egy hónappal a szezonkezdet előtt állították a csapatokat kész tények elé, hiszen nincs elég idejük kidolgozni a megfelelő stratégiákat, és az előre leadott gumiválasztásaikat is a régi rendszerhez igazították.
„Elég nehéz helyzet állt elő, a szabályokról jó későn szóltak nekünk, szóval nincs rengeteg időnk arra, hogy rendesen átgondoljuk a körülményeket, mindent optimalizáljunk és egy csomó szoftvert írjunk, amelyek segítenének minket ebben. Ezért azt gondolom, hogy mindannyian fogunk hibákat elkövetni, különösen eleinte, így pedig olykor átrendeződik majd a rajtrács.”
„Az idei évben több beleszólásunk van a gumiválasztásba. Már le is kellett adnunk az igényünket az első néhány versenyre, ám ezeket úgy tettük, hogy még nem voltunk tudatában a kvalifikációs rendszer változásainak. Miután kielemezzük a helyzetet, biztosan úgy fogjuk érezni, hogy a módosított szabályok fényében máshogyan választottunk volna abroncsokat, de végül is ez nem olyan nagy dolog, hiszen minden csapat ugyanabban a hajóban evez.”