A gyűlést követően az F1 Bizottság elfogadta a karosszériára vonatkozó 2017-es változásokat, de elképzelhető, hogy jövőre vagy az azt követő években a versenyenkénti üzemanyag-használat limitjét is feloldják vagy enyhítik annak érdekében, hogy a pilóták takarékoskodás helyett többet hozhassanak ki autóikból a futam folyamán.
Jelenleg két korlátozás vonatkozik az üzemanyagra: Minden autó legfeljebb 100 kg-ot használhat el belőle egy versenyen, annak áramlási sebessége pedig nem lépheti át a 100kg/óra értéket. A tervek szerint az átfolyásra vonatkozó limit érvényben maradna, ám a pilótáknak több benzin cipelését tennék lehetővé.
„Arról azért gondoskodni akarunk, hogy továbbra is megtartsuk a zöld üzenetet” - magyarázta a hírt a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier. „Az átfolyási limitet tehát továbbra is megtartanánk, de az üzemanyag-mennyiség határértékét eltörölnénk. Minden autó más-más légellenállással és motorerővel rendelkezik [így a jelenlegi limit eltérő módon érinti az egyes csapatokat], de ha mindenki több benzint használhatna, akkor nem kellene takarékoskodniuk, és az egész versenyen teljes erőbedobással haladhatnának. És ez lesz a kulcs az előzések számának javításához is, noha ez ügyben még szükségünk lesz egyeztetésekre.”
Közben arra is fény derült, hogy a Stratégiai Csoport kedden 16:2 arányban fogadta el a karosszéria 2017-es módosításait, amelyek révén a számítások szerint 3 másodperccel javul majd a köridő. Ez egy kompromisszumos megoldás az eredetileg tervezett 5-6 másodperces gyorsuláshoz képest, és a McLaren javaslatára szavazott mellette a többség. Két csapat volt az ellenzője: az egyik a Red Bull, amely továbbra is a nagyobb volumenű változtatások mellett állt ki, a másik pedig a Mercedes, amely a jelenlegi szabályok megtartása mellett kardoskodott.
„A szimulációk azt mutatják, hogy a pályától függően 3-5 másodperccel lesznek gyorsabbak az autók” - mondta erről Boullier.