DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 18. szombat
F1

Ecclestone: Én biztos nem fizetnék az F1-ért

Bernie Ecclestone is elkezdte a 2016-os Formula-1-es szezont, mégpedig egy gyönyörűen időzített kritikával megcélozva a sportot és Jean Todtot. Elmondása szerint már dolgozik a fordított rajtrácsok tervén.

Miközben a csapatok és az F1 rajongói is talán a szezon legjobban várt időszakát élik meg az autóbemutatókkal, a tesztekkel és az újdonságokkal, a FOM elnöke belépett a színre és gyorsan lelombozta a hangulatot. A királykategória 85 éves ügyvezetője továbbra sincs megelégedve a sport állapotával, és elmondta, őt egyáltalán nem hozza izgalomba a készülődés, hiszen úgyis tudja, hogy mi lesz az egésznek a vége.

„Én biztosan nem költeném arra a pénzem, hogy elvigyem a családomat egy versenyre. Semmi esetre sem” - mondta a Daily Mailnek. „Mi az értelme egyáltalán, amikor már úgyis előre tudjuk, hogy minden bizonnyal Lewis Hamilton fogja megszerezni a pole-t, és több mint valószínű, hogy a versenyt is megnyeri, mialatt a másik Mercedes is felér a dobogóra?”

Dppi_00115019_088



Ecclestone szerint pedig a jelenlegi problémák jó része elkerülhető lett volna, ha Jean Todt az FIA elnökeként szívügyének érezné az F1 versenyképesebbé tételét - ám nem ez a helyzet.

„Sajnálatos módon Jean egy diplomata lett. Remek munkát végez a közutak biztonságosabbá tétele érdekében, de a Formula-1-hez csak azáltal kötődik, hogy történetesen ő az FIA elnöke. Semmit nem akar vele csinálni, ez pedig veszélybe sodorhatja az ENSZ-szel közösen folytatott, a biztonság érdekében folyó munkáját is. Folytassa csak ezt tovább, viszont adja át az F1-es felelősségeket valaki másnak” - fogalmazott.

Nem Ecclestone az egyetlen, aki a rajtfelállásban látja az okát a kiszámítható, olykor eseménytelen versenyeknek, hiszen amíg a leggyorsabb autó indul a legjobb pozícióból, kevés az esély az átrendeződésre. Ezen próbálna változtatni, és a részlegesen fordított rajtrács gondolatával is eljátszott, amely mesterséges „izgalomcsinálástól” sokan joggal idegenkednek.

„Az időmérőt megtartanám a jelenlegi formájában, tehát aki a leggyorsabb, annak a nevéhez továbbra is beírjuk a pole-t a statisztikák érdekében. Ám ennek ellenére nem az élről, hanem mondjuk a 10. helyről rajtolna. A startpozíciót az időmérős eredménye és a bajnokságban elfoglalt helye alapján kalkulálnánk ki. Aki a harmadik leggyorsabb volt, az meg mondjuk a hetedik vagy nyolcadik helyről indulna. Jelenleg is keressük a módját, hogy hogyan valósíthatnánk ezt meg” - részletezte legújabb ötletét.

„Ez a megoldás jobb, mint a teljesen megfordított rajtrácsok, hiszen ez utóbbival csak azt érnénk el, hogy a futam elején a hátul levők a lassabb autókat kerülgetnék. A mi módszerünk azonban tényleg versenyt idézne elő a hasonló tempójú pilóták között, és egyáltalán nem lenne könnyű megelőzni a riválisokat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: