Legalább bekerülni az első négybe
Azok után, hogy a csapat 2008 és 2012 között konstans benne volt az első háromban szezon végén, komoly pofonnal ért fel, hogy azóta csak két ötödik, és egy kilencedik helyet sikerült szerezniük. Ben Anderson érvelése szerint azért kellene legalább az első négyben végeznie a gárdának, mert a McLaren a mezőny négy gyári csapatának egyike.
A Red Bull és a Renault helyzete a korábbi hányattatások miatt egyelőre kérdéses, és ha azt vesszük, hogy a privát Williams kétszer is harmadikként zárni sokkal nagyobb költségvetésből gazdálkodó csapatok előtt, látható, hogy a „nagyok” alulteljesítettek, a McLarent is beleértve.
Mivel Fernando Alonso három évre kötelezte el magát Woking mellett, legkésőbb 2017-ben már a bajnoki címért kell harcolniuk, ami két év alatt óriási ugrás lenne a mezőny végéről. Az idei szezonban már az tökéletes alapot nyújthatna ehhez, hogy ha sikerülne legyűrniük a privát csapatokat, és akár a Lotusból átvedlő Renault-t is.
2017-et tartani szem előtt
Ne várjunk győzelmeket és bajnoki csatában való részvételt - mondja Ian Parkes. A McLaren számára már az is sikert jelentene, ha egyértelműen sikerülne előbbre lépni motorerő és megbízhatóság terén.
Valóban, a 2015-ös szezon annyira rosszul sikerül, hogy minden apró javulás újabb és újabb önbizalomfröccsöt jelenthet a csapat számára. Az előttünk álló évadban remek eredményeket jelentene, ha a csapat folyamatosan harcban lenne a Q3-as pozíciókért és a pontszerzésért, jobb esetben pedig egy-két dobogós helyezésért. Ez pedig remek alapot nyújthatna a következő évadra, amikor a legtöbb csapat - 2014-es hasonlóan - ismét a zavarosban fog halászni.
Harc a középmezőny csapataival
Lawrence Barretto szerint, ha a McLaren képes lesz egy olyan autót adni Jenson Button és Fernando Alonso alá, amivel harcba szállhatnak a középmezőnnyel, az már sikerként könyvelhető el. Emellett szükség lesz arra is, hogy a gárda vigyázzon kapcsolatára a Hondával - ez mindkét félnek kifizetődő lesz, ami a munkaerőt is nagyobb erőbedobásra sarkalja majd.
Barretto kételkedik abban, hogy a gárda képes lesz már idén a dobogóért harcolni - a Renault és a Toro Rosso legyőzése minimális elvárás, jobb esetben pedig a Williams, a Force India és a Red Bull is legyőzhető lesz majd. Ha azonban a wokingiak nem tudnak a Manor, a Sauber, vagy éppen a sötét lóként a mezőnybe érkező Haas előtt maradni, komoly bajban találhatják magukat.
Le kell győzni a Williamst
Elsőre talán túl nagy falatnak tűnik, de gondoljunk csak vissza: A McLaren épp azért váltott Hondára, mert nem akart többé a Mercedes ügyfélcsapata lenni. Ezért a Force India és a Manor legyőzése kötelező, a Williamsé pedig elvárás a 2016-os szezonban. Ha nem így lesz, a pilóták két évet elvesztegettek egy sűrűben tengődő projektre - ha maradtak volna a Mercedesszel, a világbajnokságért nem is, de a bajnoki második helyért akár harcban lehettek volna.
Glenn Freeman úgy gondolja, hogy idén már nem élhetnek kifogásokkal Wokingban, sőt, ha nem sikerül legyőzniük a Williamst, az már kudarcként fogható fel. A McLaren elvileg hosszú távra tervez a Hondával, és hosszú idő, amíg a projekt kiforrja magát - de két harmincon felüli világbajnokkal már nem azonnali sikereket vár az ember?
Meg kell teremteni az alapokat a jövőbeli sikerekhez
Edd Straw szerint a McLaren év végi pozíciója a konstruktőri tabellán nem feltétlenül fogja megmutatni, hogy hogyan is áll a gárda szénája. Az az egy biztos, hogy valóban előre kell lépni, mind a motorfejlesztések, mind a karosszéria terén, így az idei javulás alapját jelentheti a jövőbeli sikereknek.
A McLaren-Honda számára nem lehet más cél, csak a világbajnoki cím - ezt azonban nem lehet egyik pillanatról a másikra elérni, így a legfontosabb, hogy a gárdában megjelenjen a fejlődési potenciál, valamint megmutassák 2016-ban, hogy jó úton haladnak tovább. A Hondának meg kell mutatnia, hogy fejlődni tud, de ezzel párhuzamosan meg kell teremteni a lehetőséget arra is, hogy 2016 szintén előrébb tudjanak lépni ezen a téren.