Tény, hogy idén a megszokottnál kevesebb csapat voksolt az online bemutató mellett: ketten mutatják meg a nyilvánosságnak interneten keresztül új autójukat, igaz, ez épp a legnagyobb érdeklődésre számot tartó csapatok közül lesz kettő, a Ferrari (még a nap folyamán), illetve a McLaren. Ez azonban azt jelenti, hogy az istállók nagy része még egy online prezentációval sem bajlódik: többek között a Williams, Haas vagy Force India egyszerűen a barcelonai tesztelés első napján kigurítja garázsa elé új modelljét.
Idén mindössze két istálló tartott önálló bemutatót, amelyen feltűntek a versenyzők és a 2016-os autó festése: február elején a Renault Párizsban, valamint szerdán a Red Bull Londonban. Pedig a múltban igencsak népszerűek voltak a nagy felhajtással járó rendezvények, a McLaren egy ízben a Spice Girls együttest is meghívta, a Jordan pedig a moszkvai Vörös Térre utazott pár jó fotó kedvéért.
„Az online dolog kissé mesterségesnek hat” – vélekedik a hagyományos utat választó Red Bull versenyzője, Daniel Ricciardo, habár a múltban saját csapata is előszeretettel nyúlt a könnyebb megoldáshoz. „Maga a 2016-os autó most esik át a törésteszteken, de így is remek, hogy megmutathatjuk a fényezést. Az előszezon olyan hosszú, és nagyon kevés dolog történik közben, ezért jó, hogy szervezünk egy külön eseményt a bemutatásra. Mi is csinálunk valamit, és örülhetnek a rajongók is, mert várni lehet rá. Nyilván drágább, mint kidobni egy képet a netre, de nem hiszem, hogy egy fotó posztolásából bármit ki lehet hozni.”