DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
F1

„Az online autóbemutatók mesterségesek”

Az F1 utóbbi éveiben elszaporodtak az internetes leleplezések, most már az számít rendhagyónak, ha egy csapat külön rendezvényen prezentálja új modelljét – így tett a Red Bull.

Tény, hogy idén a megszokottnál kevesebb csapat voksolt az online bemutató mellett: ketten mutatják meg a nyilvánosságnak interneten keresztül új autójukat, igaz, ez épp a legnagyobb érdeklődésre számot tartó csapatok közül lesz kettő, a Ferrari (még a nap folyamán), illetve a McLaren. Ez azonban azt jelenti, hogy az istállók nagy része még egy online prezentációval sem bajlódik: többek között a Williams, Haas vagy Force India egyszerűen a barcelonai tesztelés első napján kigurítja garázsa elé új modelljét.

Idén mindössze két istálló tartott önálló bemutatót, amelyen feltűntek a versenyzők és a 2016-os autó festése: február elején a Renault Párizsban, valamint szerdán a Red Bull Londonban. Pedig a múltban igencsak népszerűek voltak a nagy felhajtással járó rendezvények, a McLaren egy ízben a Spice Girls együttest is meghívta, a Jordan pedig a moszkvai Vörös Térre utazott pár jó fotó kedvéért.

Ilyen volt a Red Bull londoni bemutatója

„Az online dolog kissé mesterségesnek hat” – vélekedik a hagyományos utat választó Red Bull versenyzője, Daniel Ricciardo, habár a múltban saját csapata is előszeretettel nyúlt a könnyebb megoldáshoz. „Maga a 2016-os autó most esik át a törésteszteken, de így is remek, hogy megmutathatjuk a fényezést. Az előszezon olyan hosszú, és nagyon kevés dolog történik közben, ezért jó, hogy szervezünk egy külön eseményt a bemutatásra. Mi is csinálunk valamit, és örülhetnek a rajongók is, mert várni lehet rá. Nyilván drágább, mint kidobni egy képet a netre, de nem hiszem, hogy egy fotó posztolásából bármit ki lehet hozni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: