Némileg váratlanul bemutatta a Williams a 2016-os autóját, Pat Symonds pedig azt is elmagyarázta, hogy mely területeken javítottak idénre - többek között a lassú kanyarokban igyekeztek fejlődni. "A 2015-ös autónk alapvetően jó volt, így azt vizsgáltuk, hogy melyek azok a területek, amelyeken javítani kellett. Elsősorban a lassú kanyarokra koncentráltunk, nem titok, hogy itt nem voltunk olyan hatékonyak, mint a nagyobb sebességű kanyaroknál, ezen igyekeztünk változtatni. Ezen felül természetesen a normál fejlesztéseket is elvégeztük" - nyilatkozta Symonds.
"Mi mindig kielemezzük az erősségeinket és a gyengeségeinket is, az egész csapat együtt dolgozik. Már 2015 elején elkezdtük tervezni az idei autót, megállapítottuk, hogy hol kell változtatni, majd elkezdtük tesztelni az FW37-est és egyre inkább egyértelművé váltak a dolgok. A legnagyobb erényünk idén a stabilitás lesz és bár ennek jelentőségét könnyű félresöpörni, nekünk ugyanaz a két pilótánk, a mérnökeink és ezek különösen akkor érnek sokat, amikor ilyen kevés az idő a felkészülésre - tette hozzá Symonds.
A technikai igazgató szerint a sokat kritizált hangerő is növekedni fog erre az idényre - a Williams a gyári Mercedeshez hasonlóan két "extra" kipufogós rendszer alkalmaz ebben a szezonban.
"A motor valamivel élesebben fog szólni, valamint a tél folyamán nyilvánvalóan erősebb is lett, ami már önmagában is hangosabbá teszi. A fő változás azonban a megkerülőszelep leválasztása lesz, emiatt 12%-kal hangosabb lesz az erőforrás, másképp fog szólni és többször fog emlékeztetni egy igazi turbómotorra."
Nagy jóslatokba viszont nem bocsátkozik Symonds: "Túl régóta vagyok már ebben a sportban ahhoz, hogy ne jósolgassak ilyenkor. Az elmúlt években a Williams visszanyerte azt a versenyszellemet, ami korábban híressé tette, ezt szeretnénk továbbvinni, de fél szemmel már 2017-re fókuszálunk."