Az F1 vérkeringésébe gyári csapatként visszatérő francia istálló az idei szezont Kevin Magnussen és Jolyon Palmer kettősével kezdi meg, köszönhetően egy február elején bejelentett cserének, amelynek értelmében megváltak Pastor Maldonadótól. A venezuelai sorsáról, szerződéséről és anyagi hátterének helyzetéről hetekig folytak a tárgyalások a vezetőségben, és a február 3-i csapatbemutatón végül már a módosított felállással jelentek meg.
A Renault vezérigazgatója, Carlos Ghosn korábban utalt arra, hogy a cég legújabb F1-es korszakában már jóval közelebbről akarja figyelemmel kísérni a csapat ténykedését, mint azt korábban tette, ám kiemelte, hogy a versenyzők kilétébe ezután sem akar beleszólni.
„Nem én választom ki a pilótákat. Szeretném ugyanis, ha az F1-es csapat vezetője lenne a felelős az eredményeinkért. Ahhoz pedig, hogy ez megtörténjen, neki kell döntenie a technológiát és a versenyzőket érintő kérdésekben” - idézi a Motorsport a Renault első emberét, aki a csapat versenyigazgatója, Frederic Vasseur kezébe adja ezt a hatalmat.
„Nem akarom utólag azt az érvet hallani, hogy nem voltak képesek elérni a célokat, mivel én jelöltem ki a pilótákat. Így ő választhat ki mindent, amire szüksége van a csapat sikeressé tételéhez.”
A Renault-nál hároméves tervről beszélnek az F1 újbóli meghódítását illetően, és Ghosn nem is fél attól, hogy túl kemény fába vágják a fejszéjüket, amikor a domináns Mercedes legyőzését tűzik ki célul.
„Három évvel ezelőtt a Red Bull a dominanciájának ötödik évében járt, és az emberek kétségbeesetten kérdezgették, hogy hova fog mindez vezetni. De aztán bekövetkezett a változás, mint ahogy mindig is lesznek ilyen átrendeződések. Elvégre a sport a technológiáról, emberekről, versenyzőkről és mérnökökről szól, tehát nem gondolhatjuk, hogy bármi is örökké fog tartani. Mindennek van kezdete és vége, mi pedig örömmel veszünk részt ebben a bizonytalanságban az F1-es győzelmekért folyó harc során” - fogalmazott a francia.