DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Végül is mit gyárt az Ilmor a Renault-nak?

A svájci motorfejlesztő cég nemrég tisztázta, hogy milyen szerepet kap majd a Renault új F1-es projektjében, most franciák technikai főigazgatója árult el egy-két kulisszatitkot az Ilmor szerepvállalásáról.

Mario Illien, az Ilmor Engineerig első embere január elején nyilatkozta azt, hogy decemberben írta alá a szerződését a Renault-val, de akkor csak annyi volt terítéken, hogy cége segíteni fog a francia gyártó motorjainak fejlesztésében. A Renault frissen kinevezett technikai főigazgatója, Bob Bell most viszont konkretizálta, hogy miből fog állni az Ilmor munkája Viry-Chatillion-ban.

„Ők a belsőégésű motornál fognak majd segíteni, hiszen jelenleg nincs megfelelő szakértelmük az elektromos részéhez” - idézte Bellt az F1i.com. „Nagyon szorosan fogunk együtt dolgozni, a jelenlegi forrásaink segítségével, hogy a belsőégésű motort a lehető legjobb legyen.”



 Az Ilmor a kilencvenes években csatlakozott a Mercedeshez, mely a McLarennel társulva három világbajnoki címet szerzett az F1-ben - a motorfejlesztő cégből nőtte ki magát egyébként a csillagosok Brixworth-ben található részlege, a Mercedes High Performance Powertrains is.

A cég főnökét, Illient illetően Bell nem fukarkodott a dícséretekkel. „Mario nagyon kreatív motorfejlesztő, óriási tapasztalattal, így nagyszerű lesz, hogy ezt a kreativitást mi is felhasználhatjuk majd. De többről van szó annál, hogy csak ötleteket próbálunk kisajtolni belőle.”

„A Renault sem szűkölködik ötletek terén, és nagyon sok okos ember dolgozik náluk. Legalább annyira fontos a megnövelt kapacitás - próbapadok, mérnöki munka -, hogy előrébb tudjunk lépni” - tette hozzá Bell.

Cyril Abiteboul, aki továbbra is a Renault motorfőnöke marad, szerdán bejelentette, hogy a Red Bull eddigi partnere, az Infiniti az ERS-rendszereknél fog majd segédkezni az erőforrások megépítése és fejlesztése alatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: