Nemrég a Formula.hu is hírt adott róla, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség akár már 2017-ben bevezetheti a pilóta fejének fokozottabb védelmét elősegítő gyűrűt. A pilóták elmondása szerint a megoldás nem zavarja őket a kilátásban, és további előnyt jelent az egész fülke lefedésével szemben, hogy baleset esetén a versenyző kimentése is gördülékenyebben végbemehet.
Amíg az IndyCar elnöke, Jay Frye azt nyilatkozta, minden F1-ben végrehajtott változást árgus szemekkel figyelnek majd annak érdekében, hogy a tengerentúli széria biztonságát is fejleszteni tudják, addig Gary Anderson, a Jordan, a Stewart és a Jaguar korábbi főtervezője nem igazán rajong a koncepcióért. A Motorsport-Total.com weboldalán az olvasók kérdezhették a szakembert, aki többek között erről is kifejtette véleményét.
„Személy szerint nem rajongok a halós kialakításért, ami manapság számításba került a Forma-1-ben. Nem csak hogy csúnya, de csak egyetlen típusú balesetre lett terezve - mint például ha elszabadul egy kerék. Az olyan eseteknél viszont, mint például a kisebb törmelékek, vagy alkatrészek, ugyanúgy hatástalannak bizonyul” - mondta Anderson.
„Ebben a pillanatban a pilótafülke felső részének kialakítását külön szabályok határozzák meg, talán hasznosabb lenne, ha olyan megoldást találnának, ami nagyobb átfedésben van a biztonságos, vadászrepülőkön használt védelemmel. A Forma-1-ben található számtalan okos tervező számára nem lenne túl nehéz egy ilyen rendszert kivitelezni, mely a pilóták, vagy a pályabírók irányítására nyílik vagy záródik.”