Az olasz gumigyártó addig-addig erősködött a tavalyi szezonban, amíg Nemzetközi Automobil Szövetség engedett a nyomásnak, és a szezonzáró után, minden csapat részvételével, 12 órás teszt keretében pályára vihették az idei F1-es szezonra gyártott keverékeket. A csapatok ennek az egy gyakorlásnak az eredményeit használhatták akkor, amikor ki kellett jelölniük az Ausztráliában használatos keveréket - ez pedig Pat Symonds szerint fog egy-két meglepetést okozni a mezőnynek.
„Ezek a gumik egészen másak, mint amiket tavaly használtunk” - nyilatkozta a brit mérnök az Autosport International Show-n. „A szezon végén volt egy rövid tesztünk Abu Dhabiban, ahol különböző típusú és keverékű abroncsot is kipróbáltunk - erre jön még rá az ultralágy keverék, valamint néhány másik összetétel is.”
„A munkálatok eredménye az lett, hogy az abroncsok kétféle rétegkeverékből állnak majd: a felső egyike lesz a kemény/közepes/lágy/szuperlágy/ultralágy keverékeknek, alul pedig egy olyan összetétel, mely nagyon alacsony mértékű tapadást biztosít. Most azon vagyunk, hogy elérjünk egy kritikus kopási pontot. Nem tudom, hogy olyasmi lesz ez, mint a Pirelli első évében, de valami hasonló. Ez egészen más megközelítést igényel majd.”
„Érdekes, hogy már nagyon hamar el kellett kezdenünk a keverékek kiválasztását, mert Ausztrália tengerentúli versenynek számít, ezért korán el kellett küldenünk oda az abroncsokat - már az előtt, hogy egyáltalán tudtuk volna, hogy milyen karakterisztikájú gumikat fogunk használni. Ennek köszönhetően valószínűleg előfordulhat, hogy néhányan nem azokat az abroncsokat választották az első versenyekre, amelyeket a kopás mértékének tudatában választottak volna” - tette hozzá Symonds.