DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Új sikán épülhet Monzában 2017-re

Egy a kezdetektől fogva érintetlen gyors kanyarba nyúlhatnak bele a monzai pálya tulajdonosai, ezzel egy negyedik lassítót is kialakítva a sebesség szentélyének nevezett legendás helyszínen.

A La Gazzetta dello Sport értesülései szerint ugyanis a szervezők tovább törekednek arra, hogy a motorversenyek számára is alkalmassá és biztonságossá alakítsák a pályát. Ezzel, vagyis a Superbike világbajnokság 2016-os érkezésével indokolták nemrég azt a döntést is, hogy leaszfaltozták a Parabolica bukóterének egy részét. Most azonban a pálya nyomvonalába is belenyúlhatnak ennek érdekében.

monza-new-chicane-f1fanatic-941x529



Az olasz lap úgy tudja, hogy a tulajdonosok a célegyenes végi sikánt követő első kanyarba, a Curva Grandébe építenének be egy újabb lassítót, amely így elveszítené ugyan a kezdetek óta meglévő karakterét, cserébe viszont mégis visszanyúlna kicsit a múltba, hiszen a pálya egy régi nyomvonalát használná. Monzában ugyanis az ovál mellett létezett még egy belső pálya, amit 1938-ban gumitesztelési céllal építettek a Pirelli kedvéért. Ezt a részt már régóta nem használják, most viszont egy szakaszán haladna el az új kanyar vonalvezetése, mint az az F1Fanatic által megrajzolt fenti térképen is látszik.

Monza persze mostanában nem arról ismert, hogy a pénzben úszna, hiszen a pálya F1-es jövője az anyagi források hiánya miatt pár évig veszélyben volt, és a tulajdonosok csak mostanában próbálnak zöld ágra vergődni Bernie Ecclestone-nal a folytatásról. A feltételezések szerint az új sikán kialakítása további 4 millió euróba kerülne.

Legutóbb tizenhat évvel ezelőtt, 2000-ben történt változás a pálya vonalvezetésében, amikor az első sikánt alakították át a jelenlegi formájára. Monza történelme miatt a rajongók minden változást érzékenyen fogadnak, pláne akkor, ha az a versenytempó lassításával jár.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: