Az 1997-es világbajnoknak az a meglátása, hogy az autóversenyzés csúcskategóriájának tartott sorozat túl sok fába vágta bele a fejszéjét az elmúlt évek során.
„Az F1 egyszerre akar lenni minden, ez pedig nagy hiba” - mondta Villeneuve a CNN-nek. „Próbál endurance-autókat gyártani, amelyek egyúttal hibridek is. De a hibrid technológia önmagában 100 kg többletsúlyt jelent, ami négy másodperces lassulást jelent a köridőben. Ez így nem F1, ez így nem extrém, ennek így semmi értelme.”
„Az F1-nek szélsőségesnek, érinthetetlennek, hülyének és őrültnek kellene lennie, ami mindig is volt. Ez egy laboratórium, ahol a határ igazából a csillagos ég lehetne. Ehelyett jelenleg számos olyan elem van az F1-ben, ami csökkenti a sport vonzerejét a közönség számára, köztük a DRS.”
Amióta 2006-ban távozott az F1-ből, Villeneuve számos különféle versenysorozatba belekóstolt már, legutóbb pedig a Formula-E-ben szerződött le a teljes szezonra a Venturival. Noha az elektromos sorozat sem a határok feszegetéséről szól, a kanadai szerint ott ezzel nincs is semmi baj.
„Egyesek nagyszerűnek tartják a szériát, mások hallani sem akarnak az elektromos technológiáról és árulónak tartanak” - mutatott rá. „De a Formula-E nem azért érkezett, hogy az F1-et helyettesítse. Egyáltalán nem ez a célja, hiszen az FE és az F1 két teljesen külön világ. Ha közvetlenül a Formula-1-ből ugrottam volna át ide, akkor talán én is csalódott lennék, de sohasem szabad egy elektromos autót összehasonlítani egy olyan benzines versenygéppel, amelyet a határokig szoktak tekerni.”