A Ferrarinak, a Mercedesnek, a Renault-nak és a Hondának a hétfői ülésen kellett ismertetnie ötleteit a jövőbeli, élhető motorszabályra vonatkozóan. Jean Todt és Bernie Ecclestone eddig adtak nekik haladékot egy megoldás kidolgozására, ha nem akarják, hogy egy a privát csapatokat ellátó független motorgyártó érkezésével új, ismeretlen tényező kavarja fel az F1 állóvizét.
Nem akarták, így a négy gyártó felvázolt egy javaslatot, amely mindenki számára életképessé teheti a jelenlegi V6-os korszakot. Ennek részleteiről a Motorsport számolt be, azt sugallva, hogy hivatalos közlemény egy ideig biztosan nem is fog érkezni a Stratégiai Csoport genfi gyűlésen elhangzottakról.
A motorgyártók megegyeztek arról, hogy az ügyfélcsapatok számára több mint egyharmadával, 12 millió euróra csökkentik a hajtásláncok éves költségeit, ami jókora terhet vehet le néhány a fennmaradásért küzdő istálló válláról. A költségcsökkentést minden bizonnyal az erőforrások egyes elemeinek egységesítésével érnék el, de azt is kilátásba helyezték, hogy a jövőben évente csak három váltó büntetlen használatát írják majd elő a versenyzők számára.
Annak biztosítása érdekében pedig, hogy a jelenlegi motorszabályok legalább 2020-ig érvényben maradjanak, a gyártók garantálják, hogy egyetlen csapat sem fog motor nélkül maradni - tehát szükséghelyzetben segítséget nyújtanak, így többé nem állhat elő olyan helyzet, mint tavaly a Red Bull esetében, akik kérésére minden motorszállító nemet mondott, és egy ideig erőforrás nélkül várták 2016-ot.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a költségcsökkentést szavatoló előírások nem idén és nem is jövőre fognak életbe lépni, hanem várhatóan csak 2018-tól foglalják majd azokat bele a sportszabályzatba.