Nem ez az első alkalom, hogy a sport vezetői túl szigorúnak és megfélemlítőnek találják a nagydíjhétvégék során ítélkező versenybírók döntéseit. Ebben az évtizedben már többször is felmerült ez az aggodalom és történtek is lépések a büntetések kiosztását illetően, most azonban a Stratégiai Csoport tagjai arról határoztak, hogy ismét hivatalos levelet küldenek a felügyelői testületnek, arra kérve őket, hogy legyenek elnézőbbek a vitás manőverek során.
A Motorsport értesülései szerint a csapatvezetők és a versenyzők között egyetértés van azt illetően, hogy az esetleges büntetés lehetősége bátortalanítja el a pilótákat az előzési kísérlettől, hiszen bevett szokás, hogy már a legkisebb koccanást vagy pályáról való leterelést is azonnal górcső alá veszik a versenybírók. A büntetések skáláján ugyan finomítottak, így kisebb vétségekért már csak öt másodperces időhozzáadást osztanak ki, de a 2014-től életbe lépő büntetőpont-rendszer mégis egy további korlátozó tényezőt jelent.
Emellett a genfi ülésen téma volt a versenyhétvégék menetrendjének megváltoztatása is, miután egyre többen vélik úgy, hogy lehetne javítani a jelenlegi rendszeren. Egyezségre azonban ebben nem jutottak a Stratégiai Csoport tagjai, ezért egy olyan konzultációt kezdeményeznek, amelyben a pályák promóterei, a szponzorok és a média egyes képviselői is elmondhatják véleményüket. Ha el is fogadnak egy javaslatot, az legkorábban 2017-től léphet életbe.