A Mercedes és a Ferrari több fronton zajló viaskodása újabb színtérre terjedt át, miután előbbi benzinpartnere megkérdőjelezte utóbbi egyik állítását. A vitához a Shell egy novemberi kijelentése adta az alapot, amikor a cég közleményben tudatta, hogy a 2015-ös évre kifejlesztett üzemanyag-keverékük 25%-kal növelte a Ferrari hajtásláncának teljesítményét, ezzel oroszlánrészt vállalva a csapat feljavulásában.
A Mercedesnél azonban kételkednek ezen kijelentés valóságalapjában, amit még Toto Wolff is kommentált: „Érdekes ez a szám, de kétlem, hogy pontos lenne.”
Részletekbe persze már nem ő, hanem a csapatát kenőanyagokkal ellátó Petronas egyik mérnöke, Chan Ming-Yau bocsátkozott, amikor rámutatott, hogy az üzemanyag teljesítményre való hatását aligha lehet konkrét számokkal kifejezni.
„A rengeteg ismeretlen változó miatt ezeket a számokat nehéz meghatározni. Mi jelenti a kiindulási alapot ehhez az állításhoz? Milyen köridőhöz viszonyítanak? Biztos, hogy a javulás egyedül az új benzinkeveréknek tudható be, vagy az új erőforrás is szerepet játszott?” - vonta kérdőre a rivális márkát a mérnök. „Az F1-es üzemanyagokban nem léteznek forradalmi megoldások, a termékek ehelyett folyamatosan és fokozatosan javulnak. Ha valaki maradandó előrelépést akar elérni, akkor ahhoz egyidejűleg a motor több elemét is ki kell cserélni, hozzáigazítva az elektronikát.”