Néhány évvel ezelőtt a Renault volt az a gyártó, mely hevesen követelte a hibrid erőforrások bevezetését - 2014 óta azonban jobbára csak egymásra merednek a tekintetek Viry-Chatillionban, lévén ők azok, akik a legnagyobbat buktak a változáson előző formájukhoz képest. Nem csak e miatt, hanem a költségek és látványosság szempontjából is megkérdőjelezték a jelenlegi formula életképességét, most pedig gőzerővel folynak a munkálatok azon, hogyan is lehetne versenyképesebbé és megengedhetőbbé varázsolni az erőforrásokat, már 2017-től.
Cyril Abiteboul, a Renault F1-es programját vezető francia mérnök is a változást követelők pártján áll, azonban úgy véli, a radikális átalakításokkal ismét zsákutcába kerülne a sportág. „A hibrid motorok fontosak, nem csak a Renault-nak, hanem bármely más gyártó számára” - idézte Abiteboult a Motorsport.com.
„Ha megnézzük a cégek jövőbeli termékcsoportjait, látni fogjuk, hogy mindenütt lesznek majd hibrid elemek. Ha viszont a mostani szabályokra tekintünk, nem lehetünk elégedettek. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ezek a regulák teljesen illenének a modern Forma-1-hez. A showról, a gyártók és a csapatok költségeiről, a hanghatásról, a tartósságról beszélek, és így tovább.”
„Aztán ott vannak a sportszakmai szempontok is - például a zsetonok rendszere, melyek rettentően zavaróak, ahogyan a büntetések is. Ezzel együtt le kell-e írnunk őket, vagy fejleszteni kellene azt, ami szükséges, ahelyett, hogy valami teljesen új dologgal állnánk elő? Nem vagyok benne biztos."
"Az a probléma, hogy amikor valami teljesen újjal állunk elő, amiről azt szeretnénk, hogy áttörés legyen ahhoz képest, ami előtte volt, nem sül ki jó belőle. Inkább folyamatos változások kellenek radikális átalakítások helyett. Nehéz meghatározni, hogy egy radikális módosításnak milyen következményei lesznek, de ami minket illet, nyitottak vagyunk a változásokra” - nyilatkozta a francia.