A sportágban régóta használják a „nyerj vasárnap, adj el hétfőn”-mondást, amit Flavio Briatore így fogalmazott évekkel ezelőtt: „A Forma-1 kéthetente vasárnap sportág, a többi napon pedig üzlet.” Az mindenki számára egyértelmű, hogy a gyártók nem csak azért szerepelnek a száguldó cirkuszban, hogy színesítsék a gyártók palettáját, hanem főleg annak érdekében, hogy növeljék közúti autóik eladását. És mi lenne jobb mód erre, ha nem a világbajnoki cím?
Az elmúlt két szezon 38 F1-es futamából csak hat alkalommal nem az egyik Ezüstnyíl szelte át elsőként a célvonalat, emellett övék lett mind a négy világbajnoki cím is. Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója azonban úgy véli, más oka van annak, hogy a csillagos gyártó közúton is sikeresnek bizonyul. „A legfőbb ok, amiért a Daimler ilyen remek számokat tud produkálni, az az, hogy minden szegmensben remek autókat készítünk” - nyilatkozta az osztrák a Salzbuger Nachrichtennek adott interjújában.”
„Szeretném azt hinni, hogy a „győzz vasárnap, adj el hétfőn”-mondás igaz, és ha segítettünk a márkának, hogy sportosabbá, és dinamikusabbá váljon, természetesen örülünk neki” - tette hozzá Wolff. A 2015-ös év első félévében a Mercedes tett szert a legtöbb profitra a három német prémiummárka közül: a stuttgartiak 6,3 milliárd eurós nyerséggel zártak a BMW és az Audi előtt.