Abban nagyjából mindenki - csapatok, versenyzők, a sportág irányítói - egyetért, hogy a versenyek látványosabbá tételéhez elengedhetetlen az autók vonzóbbá tétele, arról viszont megoszlanak a vélemények, hogy ezt hogyan kellene elérni. A cél 5-6 másodperces javulás elérése körönként, ennek érdekében pedig növelni szeretnék a leszorítóerőt - Lewis Hamilton szerint nem jó megoldás, hogy ezzel szeretnének nagyobb kanyarsebességet előidézni, mert első sorban az előzések számának növelésére kellene koncentrálni.
A Force India technika igazgatója, Andy Green sem túlzottan híve a változásnak: „Az autók bedőlésének köszönhetően a nagyobb, és rugalmasabb szárnyelemek igen könnyen odacsapódhatnak az aszfalthoz az olyan gyors kanyarokban, mint az Eau Rouge.” Az Auto Motor und Sport szerint a 2017-es autók nagyjából 30%-kal nagyobb leszorítóerőt fognak produkálni, mint az idei modellek.
A lap újságírója, Michael Schmidt hozzátette, hogy az FIA által közzétett autó Red Bull-színekben pompázik, köszönhetően annak, hogy a Milton Keynes-iek agyából pattant ki a koncepció ötlete. Paddy Lowe, a Mercedes sportigazgatója azonban figyelmeztetett: „Óvatosan kell bánnunk a leszorítóerő növelésével, hiszen soha nem csináltunk még ilyet ezelőtt. Minden korábbi szabályváltozást féken tudtunk tartani” - nyilatkozta a brit az F1 Racingnek.