A következő évben már nem csupán motorszállítóként, hanem gyári csapatként lesz jelen a Formula-1-ben a Renault: a döntés az elmúlt szezonok leggyengébbikét követi, a franciák erőforrása hatalmas lemaradásba került a Mercedeshez és Ferrarihoz képest, az ebből fakadó vita pedig a cég partnereként négy világbajnoki címet megnyerő Red Bull-lal való szakításhoz vezetett – később kényszerből kibékültek a felet.
A szezont értékelve Remi Taffin, a cég műveleti igazgatója beismerte, ők hibáztak, mind a motor műszaki tulajdonságait, mind döntéshozást illetően. „Az első tesztre úgy érkeztünk, hogy azt hittük, nagy lépést tettünk meg a két szezon között. Őszintén úgy gondoltuk, hogy jó munkát végeztünk. Ez is volt az eset bizonyos területeken, három fontos ponton azonban elszúrtuk.”
„Az első egy jelentős megbízhatósági probléma volt a dugattyúkkal. Ezt a konkrét gondot egyetlen teszten sem tapasztaltuk, ezért az összes alkatrész hibásan távozott” – kezdte a felsorolást a Renault hivatalos oldalának Taffin. „A másik probléma a motorvezérlő elektronikában volt, amit nem tudtunk azonosítani, ezért sok galiba forrását jelentette. Az utolsó elem az, hogy túl későn fékeztünk 2015-re, a lehető legutolsó pillanatban hoztunk meg döntéseket. Az első verseny motorspecifikációjáról későn határoztunk, és nem álltunk még készen.”
„Olyannyira le akartuk dolgozni a különbséget, hogy a saját lábunk alól húztuk ki a szőnyeget” – magyarázta a nehézségek gyökerét a szakember, aki mindazonáltal úgy érzi, egy fontos tanulsággal is járt a 2015-ös idény: „Ez a problémakoktél azonban hozzásegített minket, hogy sokat tanuljunk, és megbizonyosodjunk arról, hogy ezek a gondok nem ismétlődnek meg a jövőben.”