Változik a gumiszabály
A versenyzők mostantól – természetesen bizonyos megszorításokkal – maguk választhatják ki, hogy milyen keveréket akarnak használni az adott hétvégéken, erről részletesen itt olvashattok.
Gumitesztek
A 2017-es szezonra történő minél alaposabb felkészülés érdekében az év során összesen hat kétnapos tesztet rendezhetnek, melynek egyedül célja a Pirelli munkájának elősegítése.
A pálya határai
Szigorúbban kezelik majd a versenyzők pályaelhagyásait: az új regula értelmében a pilótáknak „mindent meg kell tennie azért, hogy folyamatosan a pálya határain belül maradjanak, s alaposan indok nélkül nem hagyhatják el azt”.
Virtuális safety car az edzéseken is
Annak érdekében, hogy ritkábban kelljen a szabad- és időmérő edzéseket megszakítani, a virtuális safety cart ilyenkor is lehet használni indokolt esetekben.
„Elavult” erőforrások
A szabályok kimondják, hogy bármilyen korábbi, 2014 óta homologizáltatott erőforrás használható – ahogy azt a Toro Rosso meg is teszi jövőre a Ferrari motorjaival.
Adatgyűjtés a balesetekről
Minden autót felszerelnek egy nagysebességű kamerával, hogy az esetlegesen bekövetkező balesetek okairól minél pontosabb képet kapjanak. Továbbá a versenyzőknek kötelezően lassulásmérőt kell viselniük a fülükben.
Rövidebb nyári szünet?
A nyári bezárás időtartama csökkenthető abban az esetben, ha egymás után három helyett csak két szabad hétvégét jelent majd a szünet.