DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

PirelIi: Csak a gumikkal négy másodpercet javulnánk

Az olasz gumigyártó szerint akkor is ennyivel gyorsulnának az F1-es autók 2017-től, ha nem változtatnának radikálisan a gépek aerodinamikai csomagján, ahogyan az eredeti tervekben szerepel.

A 2017-re tervezett szabályváltozások fő céljai közé tartozik, hogy az autók 5-6 másodperccel gyorsabb köridőket tudjanak futni, ennek érdekében pedig szélesebbre vett első és hátsó abroncsokat, valamint a leszorítóerő mértékének csökkentését vették tervbe a szabályalkotók. A Pirelli áll elébe a változásoknak, Paul Hembery motorsport-igazgató viszont nemrég ismét kijelentette, hogy komoly tesztprogramra van szükségük ahhoz, hogy megfelelően fel tudjanak készülni a 2017-es szezonra. Mi több, ennek érdekében egy hibrid autót is ki akarnak harcolni a csapatoknál, mellyel értelemszerűen egzaktabb információt kaphatnának a gumik viselkedéséről.



A szimulációk már jelenleg is folynak azzal kapcsolatban, hogy a 2017-es aerodinamikai módosítások mennyire lesznek hatással az abroncsokra, a Pirelli szerint az egyes keverékeket azonban csak a pályán, valós körülmények között lehet igazán megismerni. „Ha növelni szeretnénk a teljesítményt, meg tudjuk csinálni, csak a gumik méretének megváltoztatásával két másodpercet is nyerhetünk” - nyilatkozta Hembery az Autosportnak.

„Ha komoly tesztprogramot teljesíthetünk, csak az abroncsokra koncentrálva, az autók radikális módosítása nélkül, négy másodperc is lehet belőle, és nem is kellene mást csinálni. Mindenki olcsóbban jönne ki belőle, ha ebben segítenének nekünk ahelyett, hogy átterveznénk az összes autót. Ebben az esetben számtalan keveréket elő tudnánk állítani, talán olyanokat is, amelyekkel 15 körig mindent bele lehet adni, aztán jön a teljesítményromlás, és váltanod kell.”

Hembery azt is elmondta, néhány csapat visszajelzése szerint az a bizonyos, 2017-es abroncsokkal (30 mm széles első, és 40 mm széles hátsó gumik) felszerelt hibrid autó megalkotása kivitelezhető lenne, ami legalább egy lépést jelentene az új külső kapó autók felé, még akkor is, ha az aerodinamikai módosítást csak később vezetnék be. „Három csapat is azt mondta, hogy módosítani tudják a jelenlegi autóikat, hogy legalább az új abroncsokat fel lehessen rájuk tenni. Mindezt akkor, ha előbb nem kellene teljes aerodinamikai módosítást végrehajtaniuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: