A szóban forgó mérnök Mario Illien, akinek cége, az Ilmor a McLaren-Mercedes motorjait gyártotta 1995-től kezdve. Illien 2015-ben a Renault-hoz és a Red Bullhoz csatlakozott, hogy pontosan milyen kapacitásban, az máig nem derült ki, azzal a céllal, hogy segítse őket az élmezőnyhöz felzárkózni. A Renault nyáron visszautasította Illien egy prototípusát. A közelmúltban arról beszéltek, hogy ő fejlesztheti a Red Bull jövő évi, vélhetően Infinitire keresztelt Renault-motorjait, de az is szóba került, hogy az Ilmor lesz a független motorszállító, amely olcsó erőforrásokat kínál.
A történetben újabb fordulat következett be, a hírek szerint ugyanis a Renault, amelynek Brazíliában bemutatott fejlesztései nem feleltek meg az elvárásoknak, a motorgurutól várja a javulást 2016-ban, amikor a francia cég a Lotust felvásárolva újra gyári csapatként indul.
„Minden energiát és forrást fel kell használnunk, amely elérhető” – mondta a motorsport.com-nak Cyril Abiteboul, a Renault sportigazgatója. „Mariónak számos erőforráshoz van hozzáférése, amelyhez nekünk jelenleg nincs. Hátrányt jelent az, hogy egyelőre nem látjuk át az F1-es programunk közép- és hosszú távú jövőjét. Ha Andy Cowell mercedeses csapatából akarok elcsábítani valakit, mit mondok neki? Ezért jobb a már létező forrásokat használni. De ez csupán rövid távra jelent megoldást. Nem mondom, hogy hosszú távú terv lenne.”
Abiteboul elárulta, a Red Bull részéről nem ütköznének ellenállásba, ha szerződtetni akarnák a szakembert. Hozzátette azonban, egyelőre mindenről csak feltételes módban lehet beszélni, hiszen a Renault visszatérése még nem végleges, Carlos Ghosn vezérigazgató jóváhagyására várnak.
Egy másik érdekes megjegyzést is tett, amelyben cáfolta, hogy a Red Bull – Illien közreműködésével vagy nélküle – önállóan fejleszthetné a Renault erőforrását. „A szabályok ezt nagyon egyértelműen kimondják: egyetlen specifikáció fogadható el minden gyártótól. Arra továbbra is lehetőség van, hogy előző évi motort kínáljunk mindenfajta fejlesztés nélkül. De a Red Bull-lal nem erről van szó.”