A Renault a szezon eleje óta küzd azért, hogy minél fejlettebb erőforrást biztosítson két csapata számára, miután bizonyos szempontból még tavalyhoz képest is visszaestek a franciák, s idén már egyértelműen csak a harmadik helyen állnak az erőforrások rangsorában. Idén februárban kezdtek együttműködni a néhai Paul Morgannel együtt az Ilmor céget megalapító Mario Illiennel, aki egy prototípust is készített a Renault számára.
Ezt a próbapadon is tesztelték, ám ezt követően úgy döntöttek, hogy egy saját megoldással jobb esélyeik lehetnek a jövőben, így bár az F1-es programvezető, Cyril Abiteboul elmondása szerint Illien segítségére volt a gyártónak, az általa javasolt megoldást nem fogják alkalmazni – az viszont nem kizárt, hogy a jövőben még ilyesmire is lehet példa:
„A jelenleg használt vagy a jövőre bevetendő motorban semmi nincs, ami az Ilmortól származna, ám ez nem jelenti azt, hogy soha nem lesz, vagy hogy e kapcsolat ne lenne pozitív hatással a szezon végén mutatott teljesítményünkre. Szóval ez az egüttműködés egyáltalán nem értéktelen, csupán azt mondom, hogy egyelőre még semmiről nem dőlt el teljes biztonsággal, hogy használni fogjuk a későbbi erőforrásainkban” – mondta a francia.
A motorsport.com korábban arról is beszámolt, hogy meglévő fejlesztési zsetonjait a Renault egyben szeretné felhasználni a szezon hátralévő részében, amikorra sikerül azt elérni, hogy a hatás egyértelmű legyen – ez utóbbit már Abiteboul mondta: „Látható különbséget akarok, nem elégszem meg annyival, amit egy mérnök észrevesz a telemetriát nézegetve. Olyat akarok, ami a köridőn is meglátszik.”
„Persze legyünk őszinték, a Red Bull így sem érheti utol a Mercedest, de a lemaradás jelentős hányada eltűnhet majd.”