Az Autodromo Hermanos Rodriguez, amelyre 23 év kihagyás után tér vissza a Formula-1, 2200 méter tengerszint feletti magasságon terül el, az ottani ritkább levegő pedig komoly kihívást jelent majd a hajtáslánc elemeinek. Az előző években a brazíliai Interlagosszal kapcsolatban merültek fel ezek problémák, de az a pálya „mindössze” 750 méterrel van a tengerszint felett, így az ottani hatások eltörpülnek amellett, amelyekkel Mexikó fővárosában fog találkozni a mezőny.
„A hűtés mindenképp gondot jelent majd, hiszen a motorból továbbra is ugyanakkora energia fog felszabadulni, viszont számottevően kevesebb levegőnek kell ezzel megbirkóznia” - mutatott rá az egyik fő problémára a Motorsport.com-nak nyilatkozva Renault vezető pályamérnöke, Remi Taffin. „A másik dolog pedig, amit ez érinteni fog, az a turbó. Hiszen ahhoz, hogy a megszokott teljesítményt elérjük, a turbót jóval nagyobb fordulattal kell pörgetni, amihez nem vagyunk hozzászokva. Persze rengeteg szimulációt elvégeztünk, de tudjuk, hogy így is ismeretlen területre fogunk evezni.”
A turbókra vonatkozó szabályok értelmében azok legfeljebb 125000-es percenkénti fordulattal pöröghetnek, de a megbízhatóság szavatolása érdekében a csapatok igyekeznek 100000 fordulaton tartani a maximumot. A hétvégén azonban közeledniük kell majd a határértékhez, ami az egység élettartamát veszélyeztetheti.
„Biztos vagyok benne, hogy az itt használt turbókat a hétvége után félretesszük majd, mivel őrült módon fogjuk velük feszegetni a határokat” - mondta Taffin, aki szerint a gyártók eltérő hozzáállása könnyen a papírformát is felboríthatja majd a mezőnyben:
„Komoly korlátozó tényezőkkel fogunk szembesülni, ezért úgy gondolom, hogy meglepetéseket tartogathat a hétvége. Ha például egy csapat úgy dönt, hogy nem változtat a hűtés kialakításán, akkor olyan intézkedéseket kell majd megtennie, amelyek miatt jelentősen romlanak a köridőik.”