Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. február 19. szerda
F1

Változhat a kvalifikáció időpontja Austinban

Az FIA azt fontolgatja, hogy a tervezettnél korábbi időpontra hozza előre az F1 időmérő edzésének kezdetét, ezzel próbálva alkalmazkodni a várhatóan szombaton is folytatódó rossz időjáráshoz.

Pénteken mostoha körülmények fogadták a mezőnyt Austinban - a nagy viharok miatt az első szabadedzés teljesen vizes pályán zajlott, a másodikat pedig törölni is kellett a vezetésre alkalmatlan körülmények miatt. Az akciódús napban bízók számára azonban rossz hír, hogy szombatra, az időmérő napjára is hasonló időjárást jósolnak, ami könnyen rányomhatja a bélyegét a harmadik edzés és a kvalifikáció alakulására.

A jelenlegi előrejelzések azt sejtetik, hogy a legnagyobb vihar a délután későbbi szakaszában érheti el a pályát, így az FIA felvetette annak lehetőségét, hogy egy órával korábbra helyezi át az időmérőt, ezzel csökkentve annak esélyét, hogy újabb özönvíz akadályozza az F1-es mezőny munkáját.

 Dppi_00115017_154



Az időpontok ilyen késői mozgatásában azonban igencsak meg van kötve a szervezők keze. Ha a harmadik edzés kezdetét is előrehoznák helyi idő szerint 10-ről 9 órára, azzal akadályt gördíthetnének a csapatok elé, hiszen mindenki úgy osztotta be az idejét, hogy 10 órára fejezzék be a szokásos reggeli munkát, felkészítve az autókat az utolsó gyakorlásra.

Arra is van azonban esély, hogy az edzés időpontját nem, csak a kvalifikációét hozzák előre egy órával. A két esemény között jelen esetben is csak 120 perc pihenőidő van, de az FIA ezt könnyebben megfelezheti, így helyi idő szerint 12 órára módosítva az időmérő kezdetét, ami közép-európai idő szerint 19 órát jelent.

A döntést a rendelkezésre álló adatok alapján várhatóan reggel 7 órakor hozzák meg a pályán, azaz nekünk 14 óráig kell rá várnunk.

Persze minden törekvés ellenére koránt sem biztos, hogy sikerül elkerülni egy a péntekihez hasonló vihart, így számolni kell annak eshetőségével is, hogy az időmérőt vasárnap reggelre halasztják, vagy akár teljesen eltörlik. Érdekes kérdés, hogy utóbbi esetben hogyan sorakoznának fel az autók a vasárnapi rajtrácsra. Adam Cooper szakújságíró értesülései szerint az FIA ekkor dönthet, hogy a bajnokság sorrendje vagy a legutóbbi teljesített szabadedzés (ami akár még a pénteki első is lehet) eredménye alapján határozza-e meg a rajtfelállást. 2013-ig ez még a rajtszámok sorrendjében történt volna, ám amióta mindenki saját választott számával indul, azok már nem rendelkeznek korábbi „erejükkel”. Bár az Auto Motor und Sport újságírója mégis azt írja, hogy ő olyan információkat kapott, miszerint törölt időmérő esetén továbbra is a rajtszámok sorrendjében osztanák le a pozíciókat a futam előtt - ami kétségtelenül mulatságos helyzetet okozna.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?