DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

"Túl sok lett a politika az F1-ben"

Walter Wolf mindössze három évet töltött az F1-ben csapattulajdonosként, és 35 éve már külső szemlélőként figyeli a sportág eseményeit - a kanadai úgy látja, helytelen irányt követnek a résztvevők.

1977 és 1979 között regnált a Forma-1-ben a kanadai olajmilliárdos csapata, a Walter Wolf Racing, mely azzal írta be magát a történelemkönyvekbe, hogy Jody Scheckter révén megnyerte első futamát Argentínában, melyhez a dél-afrikai még kettőt csapott hozzá a szezon során. Wolf azóta külsősként szemléli a sportágat, és mivel maga is függetlenként indult, átérzi a kiscsapatok helyzetét - azt mondja, hogy nincs olyan eshetőség, amelynek köszönhetően visszatérne ma az F1-be.

„Nem, hiszen túl nagy teret nyert benne a politika. Ma két nagycsapat van, a Mercedes és a Ferrari, mely a Fiat tulajdonában van, és mindkét gárda nagyszerűen végzi a dolgát” - nyilatkozta Wolff a Motorsport.com-nak. „Annak idején nem nekünk kellett előállítani a motorunkat, a Cosworth megépítette a remekül muzsikáló Ford DFV-t. A független csapatoknak sajnos ma nem adnak jó motorokat. Nézzük csak meg a Williamst: Mercedes-motorokat használnak, de sosem fogják ugyanazt megkapni, mint a gyári csapat, hiszen ha én lennék a helyükben, én sem adnám ugyanazt másnak, amit én használok.”



Wolf szerint egy gárda csak akkor érhet el komolyabb sikereket, ha csak egyedüli ügyfele egy gyártónak. „A Red Bull 2016-ra a Ferrari aktuális motorjait szerette volna megszerezni, de Adrian Newey, aki korábban nálam dolgozott, nem akarta ezt, mert tudta, hogy úgysem fogják megkapni, amit Vettel. Ha a Mecachrome építene egy olyan (Renault-)erőforrást, ami a Mercedes vagy a Ferrari szintjén lenne, akkor ismét fel tudnák venni a harcot.”

A kanadai úgy látja, nem csak ezen a téren van probléma: szerinte túl nagy teret engedtek a mérnököknek, ezért örül a 2017-es változásoknak. „Remélem Bernie még az F1 élén marad pár évig, bár nem ő a legfiatalabb” - mondta Wolf. „Majdnem ötven éve ismerem őt, nagyon okos, és egyenlő a Forma-1-gyel - felejtsenek el mindenki mást. Aggódom amiatt, hogy mi lesz a sportággal a távozása után, mert hiába agresszív, okos üzletember, és él-hal az F1-ért. Amíg az ő kezében van az irányítás, a fejlődés garantált. Amikor 2017-ben visszatérnek a normális dolgokhoz, meg fog változni a helyzet, a Ferrari és Sebastian Vettel pedig fel fog nőni a feladathoz.”

„Tudták, hogy egy kanadai irányítja a Ferrarit? Sergio Marchionne az, Hamiltonból, Ontarióból, és elég csak megnézni, hogy eddig mit vitt véghez. A Ferrari még nem fejezte be szezonját, náluk van a világ legjobb pilótája, Sebastian Vettel, és az autójuk is egyre jobb lesz. Nem a németországi hátterem miatt, de számomra Vettel a legjobb, nem pedig Hamilton. Hamilton nagyon jó versenyző, de elképesztő az autója, a Mercedes pedig fantasztikus motort gyártott. Úgy vélem, Vettel ismét bajnok lesz majd, ha nem idén, akkor jövőre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: