Komoly előrelépésre számít a következő szezontól a 2010 óta különféle nevekkel folyamatosan a mezőny végén tanyázó Manor. A bizakodásra az ad okot, hogy a csapat jövőre első alkalommal használja majd a mezőny legjobbjának számító Mercedes-motorokat, a váltókat pedig egy másik partnerség révén a Williamstól kapja. Emellett 2016-ra ráncba is szedhetik magukat, hiszen az idei évre az utolsó pillanatban verbuválták össze ismét magukat a megszűnés széléről, így alapvetően a tavalyi autóval és Ferrari-motorral versenyeznek.
Az istálló előző hat évében talán egyedül Timo Glock kivételével mindig a pilóták mögött álló szponzorok és nagyobb csapatok határozták meg, hogy kik vezetik az autóikat, ám Graeme Lowdon sportigazgató reméli, hogy ennek a trendnek mostantól vége, hiszen jövőre már felzárkóznak a középmezőnyhöz, így nem kell alárendelt szerepet játszaniuk.
„A mezőny autóinak teljesítménye még akkor is elég széles skálán mozog jelenleg, ha magunkat kivonjuk az egyenletből. Viszont úgy gondolom, hogy napjainkban a versenyzők a mezőny bármelyik részén képesek megmutatni a csapatoknak és a szponzoroknak, hogy mire is képesek. Figyelembe véve azt a rengeteg változást, amelyeken mostanság átesünk, úgy érezzük, hogy mi is a mezőny sűrűjében leszünk, ez a tény pedig mindenképpen felértékeli majd az ülésünket a lábukat az F1-ben megvetni próbáló fiatal versenyzők számára. Jövőre sokkal több pénzt fogunk költeni a versenyzésre, mint tesszük azt idén” - utalt arra, hogy nagyobb beleszólásuk lesz az ülések leosztásában.
A Manor idén három versenyzőt foglalkoztat, de Will Stevens, Roberto Merhi és Alexander Rossi sem lehet biztos jövő évi maradásában, sőt, a Mercedes-pártfogolt Pascal Wehrleinnek a motorszerződés ellenére sincs bérelt helye az egyik 2016-os autóban.
„Ő is része annak a széles kínálatnak, amelyből meríthetünk, de mások is benne vannak, és nem akarok egyetlen nevet kiemelni” - mondta Wehrleinről Lowdon. „Kiváló képességű versenyzők vannak jelenleg, akik mind az F1-be vágynak és képesek is lennének helytállni.”