Legutóbb a Szingapúri Nagydíjon, Nico Hülkenberg és Felipe Massa koccanása után lehettünk szemtanúi annak, hogy a Forma-1 még igencsak elmaradott a tengerentúlon használt technikák mögött. Az USA-ban már emberemlékezet óta óriási „porszívókat” használnak arra, hogy újra versenyre alkalmassá tegyék a pályát, míg az F1-ben hosszú köröket kell a biztonsági autó mögött autóznia a mezőnynek, amíg a pályabírók manuálisan letakarítják az aszfaltot, és végre minden mehet a megszokott kerékvágásban.
Az Autosport információi szerint az FIA minden javaslatot szívesen fogad, a diskurzus első érharcosa pedig Paul Hembery, a Pirelli motorsport-főnöke lett - nem véletlenül, Spában az összes használt gumit beleértve 63 vágást találtak az olaszok mérnökei az abroncsokon. „Nem a mi feladatunk meghatározni, hogy mi fog történni” - mondta Hembery. „De az FIA-val folytatott tárgyalásainknak az az eredménye, hogy szükség van egy egységes tisztítórendszerre, különösen balesetek után. Ez lehet egy olyan eszköz is, melyet világszerte használnak - olyan területről van szó, melyet figyelemmel követek, és remélem, hamarosan előrelépés is fog történni ez ügyben.”
Ami az Amerikában használt technikát illeti, Paul Hembery azt mondta: „Valami hasonlót javasolnék én is. Biztosan van valamilyen új módja, ami nem kerül túl sokba, de lehetővé teszi, hogy mindenütt bevezessék. Talán egy nagy fúvókával felszerelt autó bemehetne a pályára egy-egy incidens után. Egyes eseteknél rengeteg törmelék kerül a pályára, néhol nagyobb darabok is. Régóta beszélünk már valamilyen megoldásról, az FIA pedig komolyan veszi a helyzetet, amellett, hogy lehetőségeket keres a megvalósítására.”