Még nem történt hivatalos bejelentés, hiszen a két fél egyelőre csak annyit közölt, hogy a Renault szándéknyilatkozatot írt alá a Lotus felvásárlásáról, de szinte biztos, hogy a rombuszos gárda 2010 után ismét gyári alakulatként vág neki a világbajnokság küzdelmeinek. Pastor Maldonadóval Szingapúrban hosszabbított szerződést a gárda, a második ülésre azonban még több pilóta is esélyes - Federico Gastaldi helyettes csapatfőnök szerint „ízletes” versenyzők sorát veszik számításba a 2016-os évad kezdete előtt.
„Érdekes a helyzet, hiszen korábban több alkalommal is kapcsolatban voltunk egymással” - idézte az olaszt az Autosport. „De a sportág és Enstone számára is pozitív hogy egy olyan komoly történelmi örökséggel rendelkező gyár, mint a Renault, megerősíti szerepét a Forma-1-ben. Igaz, hogy volt néhány mélypontunk az együtt töltött évek során, ahogyan az is, hogy kivételes magasságokba is eljutottunk. Ez tesz mindannyiunkat motiválttá, hogy felkészüljünk, és megmutassuk, mire vagyunk képesek.”
Pastor Maldonado eddig nem ért el kimagasló eredményeket a csapattal, de reméli, hogy a Renault komoly lehetőségeket tartogat számára. „Nagyon várom már az előrelépéseket” - mondta a venezuelai. „Dolgoztam együtt a Renault-val, és tudom, hogy igazi versenyzők. Tudom, hogy Enstone-ban nagyon keményen dolgoznak, és hogy a csapat a Renault-val együtt milyen sikereket ért el a múltban. Remélem, hogy szép idők állnak előttünk.”
Nick Chester, a Lotus technikai igazgatója úgy véli, hogy nagy kihívással találta szemben magát a csapat, hiszen öt hónap múlva már tesztelni kell a 2016-os autókat. „Úgy tűnik, izgalmas idők állnak előttünk. A múltban nagyon szorosan működtünk együtt a Renault-val, így izgalmas lesz új fejezetet nyitni a kapcsolatunkban. Sok munkánk van még a következő szezon előtt, így egy pillanatra sincs megállás Enstone-ban.”