A Mercedes istálló 2014-es évada sikertörténet volt a pályán, három kivételével minden futamgyőzelmet megszereztek, a pole-pozícióból csupán egyszer nem indultak, és fölényesen első-második helyen zárták a bajnokságot, profitálva a jelentős szabályváltozásokból. De éppen a V6-os éra megérkezése járt azzal a költségtöbblettel, amely veszteségessé tette az évet.
A Mercedes-Benz Grand Prix Ltd motorsport.com által idézett jelentésében 146,9 millió font forgalom szerepel – elsősorban szponzori pénzek és pénzdíjak –, amely növekedett a 2013-as 125,2 millióhoz képest. Az FOM által tavaly szétosztott pénzdíj az előző évi teljesítményért jár: 2013-ban a Mercedes második lett a konstruktőri bajnokságban, míg az előző szezont csak ötödikként zárta.
Emelkedtek viszont a működési költségek is, 190,7 millió fontról 240,2 millióra. A jelentés ezt a szabályváltozással járó kiadás mellett az eredményes teljesítmény miatt munkavállalóknak kifizetett bónuszokkal magyarázza. Adózás után a veszteség 51,0 millió fontról 76,9-re emelkedett, amely viszont az előre kijelölt határon belül maradt.
A jelentésből kiderül, hogy a csapat 765 embert alkalmazott 2014-ben, míg egy évvel korábban csak 663-at. A fizetésekre fordított kiadás 49,7-ről 65,2 millió fontra nőtt. Ami az idei esztendőre vonatkozó becslésekre vonatkozik, a Mercedes nagyobb bevételre számít, mivel a domináns 2014-es szezon megemelkedett pénzjutalmat von maga után.
A motorsport.com felhívja a figyelmet egy érdekes paraméterre, a „pontonkénti költségre”. Bár a Mercedes jóval többet költött tavaly, mit előző években, számottevően nagyobb pontmennyiséget is gyűjtöttek. 2012-ben még 1 millió, 2013-ban 530 ezer, tavaly pedig 355 ezer fontba „került” minden egyes konstruktőri világbajnoki pont. A becslések szerint világbajnoki éveiben a Red Bull 397 ezer fontot költött egységenként.