Miután a BMW 2009-ben kilépett a Forma-1-ből, a gyártó újabb vizekre evezett, és nyert is: 2012-ben bemutatkoztak a DTM-ben, és első évükben Bruno Spengler, a másodikban pedig Marco Wittmann révén már két bajnoki címet szereztek, és mialatt leépítették WTCC-progamjukat, a GT-kategóriákban is komoly sikereket értek el. „A motorsport mindig is a BMW részét képezte” - mondta Harald Krüger. „A DTM azért fontos, mert három gyártó feszül egymásnak, és például az olyan modellek fejlesztésében is segít, mint az M4.”
A Német Túraautó Bajnokság, és a GT-sikerek mellett azonban egyértelmű, hogy a bajorok neem igazán képviseltetik magukat a nemzetközi porondon, úgy, mint például a WEC-ben, vagy a Forma-1-ben. A BMW egyik legnagyobb riválisa, a Mercedes jelenleg uralma alá hajtotta a száguldó cirkuszt, és - ahogyan az AMuS fogalmaz - egy globális „popsztár” segítségével még nagyobb reklámot szerez magának Lewis Hamilton személyében. De München nem akarja követnie a csillagosok példáját. „A Forma-1 jelenleg nem opció számunkra, hiszen nem illeszkedik a hosszútávú terveinkbe” - nyilatkozta a német.
Ha már hosszútáv, A WEC-kel azonban már más a helyzet: „Nem zárnám ki kategorikusan Le Mans-t” - mondta a BMW első embere, akinek cége utoljára 2000-ben versenyzett a Hosszútávú-világbajnokságon, és 1999-ben meg is nyerte a világ leghíresebb 24 órás versenyét. Szakértők szerint 2019-is eltarthat, amíg a bajorok kifejlesztenek egy versenyképes prototípust, de lehet, hogy addig más szériákban próbálgatják majd magukat. „Ott van a teljesen elektromos Formula-E, amit közelről figyelünk” - mondta Krüger. A BMW egyébként már jelenleg is ott van a második évada előtt álló bajnokságban, hiszen ők szállítják a biztonsági autókat az egyre népszerűbb szériába.