DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 7. kedd
F1

Mire vár a Renault, mit várhat a Lotus?

Bár a Lotus és a Renault is akarja, könnyen lehet, hogy mégsem lesz házasság ebből a románcból: a franciák az F1 vezetőségével tárgyalnak, miközben az enstone-iak akár versenyeket is kihagyhatnak.

Hosszú ideje húzódik már a Renault-Lotus saga. Bár nemrég már úgy tűnt, hogy a kérdés eldőlt, és a franciák bizonyosan bevásárolják magukat az enstone-i istállóba, mely a jövőben gyári csapatként működik majd tovább, a hétvégén kiderült, hogy mégsem ennyire egyszerű a helyzet. A napról napra nehezebb anyagi helyzetben lévő Lotus persze tárt karokkal várná a Renault-t és a franciák pénzét, s a gyár is hajlik az üzletre – csakhogy ehhez először Bernie Ecclestone-nak kell megadnia, amit kérnek.

A franciák ugyanis arra várnak, hogy az F1 mindenható ura írásban is megerősítse, hogy jelentős „történelmi” bónuszra számíthatnak múltbéli sikereik alapján. Az időhúzásnak azonban komoly ára lehet, hiszen a Lotus egyre jobban a tönk szélére sodródik, az Auto Motor und Sport információi szerint például (bár a csomagok már elindultak a Távol-Keletre) az sem biztos, hogy a következő két versenyhétvégét végig tudja csinálni a csapat – a német lap felvetése szerint nem mellesleg egy-két verseny kihagyása (amit még büntetlenül megtehetnek) nyomásgyakorlásnak sem lenne utolsó a történet többi szereplőjének irányába.

maldonado_monza_cs



Mivel mindeközben egyre biztosabbnak látszik, hogy a Renault és a Red Bull a szezon végén befejezik roppant sikeres, de keserűen zárult közös történetüket, a franciák számára a Lotus-kérdés egyfajta „mindent vagy semmit”: vagy gyári csapatként térnek vissza az F1-be, vagy teljes egészében elhagyják a száguldó cirkuszt. Joe Saward F1-es újságíró az utóbbival kapcsolatban vetette fel, hogy vajmi nehéz lenne a cég igazgatótanácsának elmagyarázni, hogy miért „érdemes” most elhagyni a Formula-1-et, miután az elmúlt években rengeteget költöttek arra, hogy véget vessenek a turbókorszak kezdete óta tartó szenvedésnek.

Monzában mindenesetre az a hír terjengett a paddockban Saward elmondása szerint, hogy a Renault és a CVC nem tudtak megállapodni a franciákat illető bónusz összegéről – melyre viszont szükségük lett volna a Lotus megvásárlásához. Így patthelyzet kezd kialakulni, melynek megoldása Bernie Ecclestone-ra vár, aki korábban többször hangsúlyozta, mennyire szívesen látna ismét egy gyári Renault-t az F1-ben, s aligha szeretne egyszerre egy motorgyártót és egy nagy múltú csapatot is elveszíteni...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: