DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Végre kiengedték Spából a Lotust

Csak most, négy nappal a Belga Nagydíj leintése után hagyhatta el a spái versenypályát a Lotus, miután bírósági végrehajtók lefoglalták az autóikat a Charles Pic által indított kereset nyomán.

Pic azért követelt kártérítést a Lotustól, mert a csapat nem adta meg neki az ígért tesztnapokat az autóban a 2014-es szezon során, amikor a francia még szerződésben állt az enstone-i alakulattal. A jogi vita miatt már a hétvége előtt nyilvánosságra került, hogy ha a Lotus nem fizeti ki a Pic által kért, állítólag 800 000 dolláros pénzösszeget, akkor lefoglalják a csapat felszerelését és autóit Spában - ennek megfelelően pedig a futam leintését követően meg is jelentek a végrehajtók a csapat garázsa körül. A hírek szerint a problémát Pic követelése mellett csak tovább tetézte, hogy az istálló több más partnerének is adós, köztük a Toyota egykori kölni gyárának is, akik szélcsatornájukat időről időre bérbe adják valamelyik istállónak.

Dppi_00115012_872 (11)



A francia Canal Plus csatorna azonban most arról számolt be, hogy a Lotus felszerelése csütörtökön végre elhagyta Spát, miután előrelépés történt a Pic-ügyben, noha a nézeteltéréseket még nem oldották meg teljesen. A csapat szerencséje, hogy a következő futam is Európában, egész pontosan Monzában lesz, ahova maguk könnyen elszállíthatják felszerelésüket, hiszen egy más kontinensen rendezett nagydíj esetében ekkorra már lekéshették volna az FIA szállítmányozó repülőit.

Közben úgy tűnik, a Lotus és a csapatot felvásárolni kívánó Renault tárgyalásai is elmozdultak a két fél számára pozitív irányba, hiszen Enstone-ban is abban reménykednek, hogy az adásvétel minél előbb megtörténik, ami azonnal enyhítene a csapat egyre komolyabb anyagi nehézségein.

Az Auto Hedbo szerint a Renault már konkrét ajánlatot is tett: azonnal 7,5 millió eurót utalnának át a Lotus tulajdonosainak számlájára régi csapatukért, majd a következő tíz év során még összesen további 50 millió euró ütné Gerard Lopez és részvényes társai markát. Mindezért cserébe a Renault 60%-os, azaz többségi tulajdonrészt kapna, Lopez tanácsadóként a csapattal maradna és megőrizne 30%-ot, míg a fennmaradó 10%-kal Alain Prost szállna be a bizniszbe, ahhoz hasonló szerepkörben, mint amit jelenleg egykori riválisa, Niki Lauda is betölt a Mercedesnél.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: