DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Lotus alig várja, hogy megvegye a Renault

Noha egy éve sincs, hogy szakítottak a Renault-val és új motorszállítóhoz szegődtek a Mercedes képében, a Lotusnál mégis tárt karokkal fogadnák, ha a francia márka felvásárolná őket.

Az enstone-i istállótól persze nem áll távolt a Renault, olyannyira nem, hogy ők maguk voltak a Renault 2002 és 2009 között. Eddig állt a márka a csapat mögött, mielőtt a Genii Capital felvásárolta volna a többségi tulajdonjogot, még ha az alakulat 2011 végéig hivatalosan a gyártó nevével is szerepelt a Formula-1-ben.

A csapat az új évezredben legnagyobb sikereit is a gyári időszakban élte át, hiszen Fernando Alonso vezetésével kétszer is megszerezték az egyéni és konstruktőri trófeát. Noha a Lotusnak ezt követően is voltak erős évei, két győzelmet és számos dobogót is szerzett, az anyagi nehézségek az elmúlt években egyre inkább begyűrűztek az istálló életébe, ami a teljesítményen is mély nyomot hagyott.

Renault 2006



Pár hónapja azonban nyilvánosságra került, hogy a Renault ismét gyári csapat indítását fontolgatja, és elsődleges jelöltjük erre kézenfekvő módon korábbi partnerük, az enstone-i gyár, így a tárgyalások már egy ideje folynak a felek között az esetleges újbóli együttműködésről. A Lotusnál pedig annak ellenére is örülnének a franciák visszatérésének, hogy motorjaikat megbízhatatlanságuk miatt épp a tavalyi év végén cserélték le Mercedesekre.

„Tárt karokkal fogadnánk őket vissza” - nyilatkozta a Lotus vezető pályamérnöke, Alan Permane. „Remek kapcsolatunk van ugyan a Mercedesszel, de kétségtelenül fantasztikus lenne, ha ismét gyári csapattá válhatnánk. Képesek lennénk a jelenlegi helyzetre, a jelenlegi karosszériára építkezni tovább, majd pedig megpróbálhatnánk felülmúlni azt, amit Renault-ként 2005-ben és 2006-ban elértünk. Ezt akarjuk tenni.”

A csapat a nehézségek ellenére is összehozott egy dobogót a hétvégi Belga Nagydíjon, majdnem két év után először, Permane szerint pedig ez a csapatot is rendesen meglepte, hiszen a nyári szünetben sokakkal ellentétben alig módosítottak az autón.

 

„Nem is igazán fejlesztettünk” - ismerte el. „Hoztunk ide egy új első szárnyat, de nagyjából ez volt minden, amit csináltunk. Ha egy kicsit többet áldozunk rá, ez a harmadik hely egy könnyű harmadik hely lehetett volna. Több befektetéssel sokkal jobban teljesíthetnénk ebben a szezonban. Mindazonáltal persze nem szabad megfeledkezni arról, hogy a tulajdonosoknak köszönhetően működhetünk továbbra is. A nehéz idők során pénzt pumpáltak a csapatba, és gondoskodtak arról, hogy eljussunk a versenyekre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: