Az olasz gumicég időmérőt követő összegzésében a gyártó sportigazgatója kiemelte, hogy a két gumikeverék közötti nagy különbségek taktikailag színt vihetnek a nagydíj alakulásába.
„Jelentős teljesítménybeli különbség van a közepes és a lágy keverék között, ami több különféle stratégiára ad lehetőséget itt Spában” - mutatott rá Paul Hembery. „A résztvevők többségétől legalább két bokszkiállásra számítunk. Néhány versenyző nem a megszokott helyén áll a rajtrácson a büntetések és más gondok miatt, így érdekes lesz látni, hogy ők hogyan alakítják majd a stratégiájukat a megváltozott helyzethez, felhasználva a megspórolt gumijaikat.” Hembery elsősorban bizonyára Kimi Raikkönenre és Max Verstappenre célzott ezen megjegyzésével.
A Pirelli számításai szerint a leggyorsabban kétkiállásos taktikával lehet majd teljesíteni a versenyt, a lágy gumikon rajtolva, a 15. körben újabb lágyakat vételezve, és a 30.-ban kihajtani a közepes keverékekért. Egyesek viszont lehet, hogy egy harmadik lágygumis etapot is beiktatnak majd, ha gondot okozna számukra a kopás, vagy ha ezáltal esélyt látnának pozíciónyerésre.