Mint korábban beszámoltunk róla, a McLaren már most, Spában kijátssza a motorbüntetésre vonatkozó újonnan bevezetett szabályt azzal, hogy Belgiumban nem csupán egy, de két új motort is berak autójába, letölti a büntetést a vasárnapi rajtrácson, a következő futamokon pedig nem csupán egy, hanem két kevésbé használt hajtáslánca is lesz – ráadásul az újonnan fejlesztett verzióból.
A McLaren a csere első részét pénteket végrehajtotta, méghozzá a következőket:
Jenson Button autójába bekerült a
- nyolcadik turbófeltöltő (10 helyes hátrasorolás),
- nyolcadik MGU-H (5 helyes hátrasorolás),
- hetedik belsőégésű motor (5 helyes hátrasorolás),
- és hetedik MGU-K (5 helyes hátrasorolás),
ami összesen 25 helyes hátrasorolás jelent.
Fernando Alonso autójába bekerült a
- hetedik belsőégésű motor (10 helyes hátrasorolás),
- hetedik turbófeltöltő (5 helyes hátrasorolás),
- hetedik MGU-H (5 helyes hátrasorolás),
- hatodik MGU-K (5 helyes hátrasorolás),
- és hatodik motorvezérlő elektronika (5 helyes hátrasorolás),
ami összesen 30 helyes hátrasorolást jelent.
És ha valóban igazak a hírek, akkor ez még csak a büntetéshalmaz első fele volt, és ugyanezekből az alkatrészekből egy újabb csomagot is beszerelnek a két rutinos versenyző McLarenjébe. A megváltozott szabályoknak köszönhetően – és éppen ez áll a dupla csere trükkje mögött – azonban kaphatnak akár fejenként 100 rajthelyes büntetést is, legrosszabb esetben az utolsó rajtsorból kell indulniuk (ami jelenlegi formájuk alapján mindössze két pozíció elvesztése), mindenféle versenyre átvitt szankció nélkül.