DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 23. szerda
F1

Wolff: A kritika jót tett az F1-nek

A Mercedes motorsport-igazgatója úgy véli, hogy a sportággal kapcsolatos negatív megnyilvánulások nemhogy hátráltatták volna, hanem előrelendítették az F1 szekerét.

Szinte nincs is a Forma-1-nek olyan szegmense, melyet ne kritizáltak volna meg az elmúlt egy-másfél évben az izgalom hiányától a csendes és könnyen vezethető autókon keresztül a Mercedes dominanciájáig. Jelenleg is folyamatban vannak a 2017-es autók átalakításáról szóló tárgyalások, melyektől a show fejlesztését várják, Bernie Ecclestone viszont úgy véli, hogy a negatív reklám is reklám – ahogyan az F1-es bizottság egyik tagja fogalmazott néhány héttel ezelőtt.



 

„Talán Bernie mottóját kell érvényesnek tekinteni: a sportágnak ott kell lennie a hírekben. Néha pozitív hírek szerepelnek benne, néha pedig negatívak, de gyakran vitát váltanak ki, ennek köszönhetően megosztóak, ami csak izgalmassá teszi” – nyilatkozta az osztrák a Motorsport.com-nak. Ennek alátámasztására Wolff a tv-közvetítéseket hozta fel, melyeknek adatai növekedtek 2015-höz képest. A BBC közvetítéseit 12 százalékkal többen nézték az idei év első felében Nagy-Britanniában, a Sky Sports történetében viszont most kapcsolódtak be legkevesebben a közvetítésbe – de ezek csak egy ország adatai, Wolff más területeket emelt ki.



 

„Az F1 jó helyzetben van, hiszen számtalan fontos piacon nőtt a nézettség. Ahol pedig nem, annak okai annak: Spanyolországban például azért, mert a helyi hős nem teljesít jól. A helyzet az, hogy hanyatló piacon érjük el ezeket az eredményeket, mert hagyományos televíziózás visszaesőben van a digitális médiával szemben, de bátorító, hogy még a lejtőn is meg tudunk állni, sőt, jelen esetben visszább is kapaszkodni. Az F1-ben nem minden rossz, de a fejlődés érdekében néha fel kell vetni ezeket a témákat” – tette hozzá a Mercedes vezetője. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: