A gárda már a Silverstone-t megelőző versenyeken is folyamatosan fejlesztette autóját, de a komolyabb csomag csak a hazai versenyre érkezett meg, köztük egy merőben új kialakítású, kétlyukú orrkúp. A nagy áttörés akkor elmaradt, Magyarországon pedig egyik pilóta sem szerzett pontot, ráadásul szokatlan hibák hátráltatták őket. Andrew Green, a csapat technikai igazgatója szerint hamarosan szebb idők köszöntenek rájuk, az előrelépést pedig a Szingapúri Nagydíjra progosztizálják, amikor befejeződik a B-autó fejlesztése.
„Az autó, melyet csak eddig is láthattak, csak az első lépése annak a számtalan fejlesztésnek, melyeket a soron következő versenyeken fogunk bemutatni” – mondta a brit az Autosportnak. „A jelenlegi autóban rejlő potenciált így nem láthatjuk Szingapúrig, hiszen ez az a verseny, ahol a fejlesztések végleges arzenálját szeretnénk bevetni. Ezek közé az újítások közé tartozik az új első és hátsó szárny, a padlólemez és a diffúzor, így elég komoly változások lesznek majd. Jelenleg félúton járunk a fejlesztésekkel, és lépésről lépésre fogunk előre haladni.”
Green örül neki, hogy a B-változattal sikerült valamennyire kiküszöbölni a VJM08-as egyensúllyal kapcsolatos problémáit. „Nem javította ki az összes hibát, és a pilótáknak sem teljesült minden kívánsága, de mindenképp előrelépésnek számított. Minden egyes helyzetben, és minden egyes kanyarban szükség van a megfelelő egyensúlyra, amit megpróbáltunk megoldani, hiszen néhol alul- néhol pedig túlkormányzottsággal küszködtünk.”
Mivel a szabályok minimálisan változnak 2016-ra, a Szingapúr utáni fejlesztésekkel már a következő szezont is szem előtt tartja a Force India. „Ha lesznek olyan területek, ahol hasznosítani tudjuk a jövő évi fejlesztéseket, akkor úgy fogunk tenni, és egészen a szezon végéig nem állunk le majd az újításokkal – az előző évekhez képest sokkal többet fogunk fejleszteni” – tette hozzá Green.