A McLaren pilótái remek eredménnyel szeretnének nyári szünetre menni, de a csapat módosított aerocsomagjával még egyszer sem sikerült teljes értékű versenyt futniuk, pedig a gárdának igencsak szüksége van a versenykilométerekre – idén eddig csak a Kínai Nagydíjon ért mindkét MP4-30-as célba. A reménykedés mellett mindenekelőtt Jules Bianchira emlékezve indul el a csapat a Hungaroringre.
„A Jules Bianchi haláláról szóló hétvégi hírek miatt a száguldó cirkusz nehéz szívvel megy Budapestre” – nyilatkozta Eric Boullier. „Mindannyian másképpen emlékszünk rá, de a Forma-1 eggyé válik majd vasárnap, amikor közösen emlékszünk meg róla. Ez más megvilágításba helyezi majd a versenyt, de azon leszünk, hogy javítsunk a negatív eredményeinken. Nagyon frusztráló, hogy az új elemek már azelőtt totálkárosak lettek, mielőtt kipróbáltuk volna őket versenyben is, köszönhetően az első körös baleseteknek. De Fernando és Jenson megingathatatlan példa a csapat számára: nagyon fontosak a csapatnak, és az elhivatottságuk hihetetlenül értékes ezekben az időkben. Remélem, hogy a teljesítményünkből sikerül többet is kicsikarni, így feltöltődve mehetünk majd a nyári szünetre.”
A Honda motorsport-főnöke, Yasuhisa Arai az energiatárolás terén szeretne fejlődést elérni a gyártó motorjain. „A nagysebességű szektorok és a hosszú egyenesek hiánya miatt ez a pálya kevésbé megterhelő az erőforrásnak. Az állandó hullámzás viszont precízebb energiagazdálkodást igényel, alacsony sebességi fokozatokban és a kanyarkijáratokon. Ezt a területet érintő beállítások különösen fontosak lesznek a hétvégén, és az a célunk, hogy ennek a fejlődésnek, valamint az ERS 100%-os kihasználásának köszönhetően a pilóták képességei is a régi fényükben ragyogjanak majd.”