DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Mire van szüksége a Hondának és mire nincs?

Bár Fernando Alonso Silverstone-ban végre megszerezte idei első világbajnoki pontját, ez messze nem az a szint, amiről ő vagy csapata, a McLaren az év elején álmodott.

A Honda szerint azonban egyedül időre van szükségük a javuláshoz. Komolyabb átszervezésre, vagy újabb, esetleg más F1-es csapatoktól érkező mérnökök és szakemberek leigazolására ellenben semmi szükség nincs a japán motorbeszállító szerint, akik állítják, már közel a nagy feltámadás.



„A McLarennel együtt vitattuk meg a motormenedzsmentben dolgozó szakemberek kérdését, és a döntéseinket is velük együtt hoztuk meg” – kezdi nyilatkozatában a motorsport.com által megszólaltatott Yasuhisa Arai, a Honda motorsport-főnöke. „Nagyon sok időt töltöttünk el velük együtt, és végül úgy döntöttünk, velük fogunk együtt dolgozni. Másrészről viszont a McLaren nagyon nehezen tud közvetlen módon segíteni nekünk az erőforrások fejlesztése kapcsán. De sokat egyeztetünk egymással, és ez egy jó kapcsolat” – szajkózta a japán szakember, hogy noha az eredmények továbbra sem ezt mutatják, de valójában minden a legnagyobb rendben, és az égvilágon semmin nem kell változtatniuk.

Hogy mi volt a reakciója azon felvetésre, miszerint talán nem ártana egy-két új, kívülről jövő szakembert szerződtetniük helyzetük javítása érdekében? „Azt hiszem, ez több dolog miatt is nehezen kivitelezhető lenne. Egyrészt ott van a saját fejlesztési metódusunk – minden cég különböző e téren. Szóval attól, hogy valaki jó szakember, még nagyon nehéz lenne őt beillesztenünk a cégünkbe. Ráadásul, nyilván senki nem tudna egyből ugrani, és legalább 1-2 évet venne igénybe, mire ott tudná hagyni a kedvünkért jelenlegi csapatát” – sorolta a kifogásokat Arai.

Szerinte egyébként korántsem olyan tragikus a McLaren-Honda jelenlegi helyzete, mint azt sokan kívülről látják. „Azt hiszem, az aerodinamika és az erőforrás oldalán is jó fejlődést értünk el, de az aero terén még több időre van szükségünk. Még nem futottunk eleget az új aero-csomaggal, ezért több adatra van szükségünk ahhoz, hogy ki tudjuk elemezni annak működését. De én úgy látom, hogy versenyről versenyre fejlődünk, és egyre sikeresebbé válunk. A Brit Nagydíj hétvégéjén az erőforrással sem adódott semmi probléma. Úgy vélem, a megbízhatósági gondokat szinte teljesen elhárítottuk, úgyhogy most már elkezdhetünk a teljesítmény növelésére koncentrálni. Az elkövetkező néhány hét ebből a szempontból kulcsfontosságú lesz számunkra” – tette hozzá. 

Arai ugyanakkor azt is kiemelte, nemcsak a McLaren helyez nyomást rájuk, hanem ugyanez fordítva is igaz, mivel ők is ugyanúgy a maximumot várják el partnerüktől. „A Honda mindig nyomás alatt áll: nemcsak a McLaren részéről, de a saját belső elvárásaink miatt is. Ez nálunk normális. Ugyanakkor mi is nyomjuk a McLarent: kérjük, fejlesszétek az aerót és növeljétek a leszorítóerőt. Jelen pillanatban annyira gyenge az autó ezen a téren, hogy a pilóták nem tudnak egyből a gázpedálra lépni a kanyarok kijáratában. Már ott időt veszítünk a többiekkel szemben, majd az egyenesek végén is, mert nem olyan jó a végsebességünk, mint a topcsapatoknak. Ez egy összetett képlet, de ha az aerodinamikai tulajdonságok versenyről versenyre javulni fognak, akkor az egész autó sokkal versenyképesebbé fog válni” – állítja a Honda motorsportrészlegének vezére. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: