Eddig úgy sejtették, a Mercedes tavaly kezdődő és idén is folytatódó dominanciája a motorbeli fölényből és nagyobb leszorítóerőből fakad, a német Auto Motor und Sport szaklap azonban vitatja ezt a feltételezést, és új tényezőt hoz be az egyenletbe. Egyes vélemények szerint a Ferrari mostanra csaknem annyi lóerővel rendelkezik, mint a nagy rivális, a versenyhétvégéken azonban Hamilton és Rosberg továbbra is messze a Vettelék előtt járnak.
A silverstone-i időmérő GPS-adatait elemezve Andy Green, a Force India technikai főnöke mutatott rá egy figyelemreméltó jelenségre. „Mindenkit kivégeztek az utolsó kanyarban” – mondta. „Látszólag a hátsó gumikat olyan jó formában tudják tartani a kör első részében, hogy a tapadásuk az utolsó kanyarokban még mindig jó. Mindenki másnál a hőmérséklet túlságosan megemelkedik ezen a szakaszon.” Green hozzátette, a Mercedes első felfüggesztésének beállításában is furcsa különbséget fedezett fel.
A Formula-1-ben az efféle eltérések mögött mindig egy agyafúrt technikai megoldás áll, amelyet a többiek előbb-utóbb igyekeznek lemásolni, azt azonban eddig még nem tudni, pontosan mit eszelt ki a Mercedes. Michael Schmidt, az AMuS újságírója azt gyanítja, hogy a W06 felfüggesztését a magas és alacsony sebességű kanyarok közötti optimális egyensúlyra lehet „pumpálni”, de trükk lényegére nem sikerült rájönnie.