A gumigyártó céget 2013-ban rengeteg kritika érte a túl hamar kopó abroncsok miatt, épp ezért döntöttek úgy, hogy változtatnak a keverékeken, ami azt jelentette, hogy a gumik sokkal tartósabbak lesznek. A pilóták ezért leginkább az egy kiállásos taktika mellett döntenek, emiatt pedig sokan gondolják azt, hogy ez lehet az egyik ok, amiért az emberek elveszítik érdeklődésüket a Formula-1 iránt.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója elismerte, változtatásokra van szükségük, ha több kerékcserét akarnak látni a futamok során. „Nem tartunk ott, ahol lennünk kellene az idei évben, és az is igaz, hogy versenyenként két vagy három kiállás az elvárás” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
„Nem igazán ütjük meg a mércét, mivel nincs lehetőségünk tesztelni. Egyáltalán nem tesztelhetünk, szóval az még rendben lenne, hogy néha megkérnek erre-arra, de akkor lehetővé kell tenni, hogy végezni tudjuk a munkánkat. Keressük a lehetőségeket a változtatásra, hogy ismét két vagy három kiállás legyen, de ehhez szükségünk van a tesztekre, mivel azok jobb információkkal szolgálnak, és így tudnánk garantálni azt, hogy tényleg megtörténjen, amit várnak.”