DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Formula Junior: Siker hazai pályán

Szinte már szokásos időmérő, óriási rajt a Williamstől, baleset az első körben. Majd Safety Car, nem sokkal később pedig a szezonban először élesben a Virtuális Safety Car, végül egy kis eső a végére. Sorozatunk 3. része a Brit Nagydíj, és egy kicsit beszélünk a szabályokról.

Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 13 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.

Időmérő:

A Q3 nem hozott nagy meglepetést, szinte már mondhatom, hogy papírforma volt az egész. Manor és McLaren kiesés, és még Nasr is búcsúzott az időmérő ezen a szakaszából. A Q2-ben sem lett nagy meglepetés, de érdekes volt, hogy Verstappen sem jutott tovább a legjobb 10-be. A Q3-ban Hamilton „feltöltötte” magát, és 113 ezreddel megnyerte az időmérőt Rosberg és Massa előtt. A Ferrarinál is zajlottak az események, mert Raikkönen legyőzte Vettelt.



Verseny:

Nasr már fel sem tudott állni a rajtrácsra, mert a kivezető körén megadta magát az autó, így csak 19 autó vághatott neki a vasárnapi futamnak. Massa hihetetlen jól kapta el a rajtot, így felugrott az 1. helyre, a társa, Bottas majdnem a 2. helyre jött fel, de Hamilton jól reagált, ezért csak 3. helyen autózhatott a finn. A 3. kanyarban óriási baleset történt, a két Lotus és Button kiesett. Miattuk bejött a Safety Car, de nem sokáig volt bent, a 4. kör végén már ment is le, ugyanabban a körben Verstappen is kicsúszott a kavicságyba, és nem tudott tovább menni. Az újraindítást Hamilton olyan jól kapta el, hogy majdnem nekiment Massának, de szerencsére nem történt semmi rossz, viszont Bottas megelőzte a britet.

A 19. körben egy jól időzített boxkiállás Hamiltont az élre lökte, így az első négy sorrendje: Hamilton-Massa-Bottas-Rosberg. A 22. körben Ricciardo is ki kényszerült állni technikai hiba miatt. A 32. körben Sainz kiesése miatt a szezonban először élesben is megjelent a Virtuális Safety Car, ez viszont csak a 34. kör végéig volt bent. A 44. körben pedig megjött a várva várt eső, Hamilton egy tökéletes kiállással az élre ugrott. Végül ő nyert Rosberg előtt 11 másodperccel, a dobogó 3. fokára Vettel kapaszkodott fel.

Az előző versenyre 3 pontot adtam, ennek viszont 4-est adok, mert volt eső, baleset, izgalom. Azért nem 5-öst, mert egy kicsit több előzés és csata is lehetett volna.

Csapatok értékelése:

Mercedes: Szerintem Hamilton volt a verseny embere, jókor jött ki a boxba, és meg is érdemelte, hogy hazai pályán győzött. Persze mint minden futamgyőzelemhez, ehhez is kellett szerencse.

Ferrari: Azért lehetett akkora különbség a két autó között, mert Raikkönent nagyon hamar hozták ki, Vettelt pedig időben. Ezért is lett a német a 3., a finn pedig a 8. De Raikkönennek jól jött, hogy Vettel előtt végzett az időmérőn, mert ezzel bebizonyíthatta a csapatnak és magának is, hogy tud olyan jó lenni, mint egy 4-szeres világbajnok, és hogy van helye a csapatnál.

Williams: Massának jól jött a szinte tökéletes start, de az eső teljesen tönkre tette a versenyüket, még ha csak a végén jött meg. Lehet, ha a közepén érkezett volna meg az égi áldás, még hátrébb végeznek a csapattal. De ha nem jön az eső, szerintem még a dobogóra is felérhettek volna.

Red Bull: Az idén már nem először győzte le Kvjat Ricciardot, szerintem most az orosz erőre kapott és próbál mindent kihozni az autóból. Elég sokat beszélnek a Red Bull jövő évéről. Szerintem az lenne a legjobb, hogyha Mercedes motorra váltanának és az Aston Martin lenne a márkapartnerük.

Force India: A Force India B-autója jól működött első versenyén. Szerintem megtartják ezt a jó teljesítményt, és akár még a Red Bullt is megelőzhetik.

Lotus: Sajnálom a két versenyzőt, mert szerintem egy egész jó futamot futottak volna.

Sauber: Nasrnak már rosszul kezdődött a napja, sőt el sem kezdődött. Ericsson is csak 11. lett, így kicsúszott a pontszerzők közül.

Toro Rosso: Mindkét pilóta kiesett, nem futottak jó hétvégét, én úgy éreztem, hogy ez a pálya nem is fekszik nekik.

McLaren: Alonso bejött a 10. helyen, így meglett az első pontja ebben az évben. Ő azt nyilatkozta, hogy nem érdemelte meg, nekem erről az a véleményem, hogy félig igaza van, félig nincs. Sokan kiestek, és így ért be a 10. helyre, ebben igaza van, viszont amiben nincs, hogy az autó megtette az 52 kört a pályán, úgy, hogy nem állt meg, már ez is egy nagy teljesítmény.

Manor: Azt érdekes náluk megnézni, hogy mezőny végén mendegélve ők csak egy kiállással teljesítették a futamot. Viszont csak nekik nincs egy pontjuk sem. De szerintem ebben a szezonban még lesz esélyük pontot szerezni.

Az új szabályokról:

A Stratégiai Csoport elképzelése alapján a pilóták nem kapnak a versenyre külön büntetést motorcsere után, ha nem tudják teljesen letölteni a hátrasorolást – a hivatalos elfogadásra még várni kell.” Én örülnék ennek a változásnak (valószínűleg a Magyar Nagydíjtól így lesz), mert így nem keveredik meg a mezőny még jobban.

Az F1-nek irányt mutató Stratégiai Csoport úgy határozott, hogy egy extra erőforrással valamelyest megkönnyítik az újonnan beszálló motorgyártók életét – így visszamenőleg a Hondáét is.” Ezt is korrektnek tartom, mert hát mégis új beszállítók, és amit eddig produkáltak az nem sok, ebből talán még egy botrány is lehet, hogy miért nem javul a McLaren.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: