Hogy mit csinált Sebastien Buemi azóta, hogy 2011 végén ki kellett szállnia a Toro Rossóból a Red Bull újabb tehetségeinek kedvéért? Leszerződött a Hosszútávú Világbajnokságban résztvevő LMP1-es Toyotához, akikkel 2014-ben megnyerte a bajnoki címet, egyúttal pedig az e.dams színeiben tagja a Formula-E legelső szezonjának is, ahol a jövő hétvégi londoni duplafutamos forduló előtt szintén esélyes az összetett első helyére. Noha a tabellán jelenleg csak harmadik Nelson Piquet Jr. és Lucas di Grassi mögött 23 pontos lemaradásban, a hétvége során maximum 60 egység szerezhető, így még nem tett le a végső győzelemről.
„Azt hiszem, még mindig jók az esélyeim, de nem lesz könnyű, hiszen több mint 20 pont hátrányunk van. Ennek ellenére magabiztos vagyok az esélyeimet illetően, hiszen két verseny is lesz a hétvégén, mi pedig erős autóval várhatjuk azokat” - nyilatkozta a Formula.hu-nak a svájci, aki az uruguayi és a monacói fordulót is megnyerte.
Arra a kérdésre, hogy jobban élvezi-e a versenyzést a szoros mezőnyt és rengeteg fordulatot tartogató elektromos sorozatban, mint az F1-ben, nem akart egyértelmű választ adni. „A Formula-E-t nem igazán lehet a többi kategóriához hasonlítani, de nagyon élvezetes ebben a teljesen új szériában vezetni. A csaták kiválóak és az egészet pozitív sajtóvisszhang veszi körül - jó érzés, hogy együtt nőhetünk fel a sorozattal.”
A következő szezon pilótafelállásáról még semmit nem közölt nyilvánosan a csapatok tabelláját vezető e.dams, ám Buemi lapunknak elárulta, hogy valószínűleg a második idényre is hosszabbítani fognak. „Ha minden jól megy, velük kellene maradnom, de egyelőre még semmiről nem döntöttünk. Úgy tudom, hogy a szezon ismét Pekingben indul majd - a további menetrenddel nem vagyok teljesen tisztában, de hasonló lesz a mostanihoz, és talán eggyel több versenyből áll majd a naptár.”
Jelenleg rá is fér Buemire egy sikeres csapat, hiszen a WEC-ben idén messze a várakozások alatt teljesít a Toyota - noha tavaly a svájci még bajnok volt Anthony Davidson oldalán, idén autójuk nem tud a győzelemért harcolni, és az előző hétvégén a Le Mans-i 24 óráson csak a 8. helyen végeztek. A pilóta beszélt a japán csapat nehézségeiről is:
„Már a szezon kezdete óta nem vagyunk elég gyorsak, de Le Mans-ban még jobban kimutatkozott a motorerőben lévő lemaradásunk, ami nem jött jól. A csapat a fejlesztési versenyben maradt le, különösen a motort illetően, amit nehéz mással kompenzálni. Nem számítok arra, hogy idén bármi komolyabb javulást is láthatunk már - remélhetőleg jövőre azért tudunk majd változtatni a helyzeten” - bizakodott.
Noha más sorozatokban sikeres karriert épített fel magának, Buemi azt mondja, még mindig nem tett le arról, hogy visszatérjen a Formula-1 mezőnyébe versenyzőként - és bármilyen furcsán is hangzik, a közeljövőben erre komolyabb esélye lehet, mint azt elsőre gondolnánk. 2016-tól ugyanis nem debütálhat bárki a királykategóriában, csak azok, akik az elmúlt három évben aktívak voltak (ebből Buemi már kiesett), illetve akik eredményeik révén jogosulttá válnak. Buemi viszont a WEC-ben szerzett bajnoki címének köszönhetően teljesítette ezt a feltételt, így akár már jövőre vonzó opció lehet a pilótát kereső F1-es csapatok számára, hiszen már csak egy megadott keretből válogathatnak majd, és közülük nem sokan mutathatnak fel bajnoki címet és három szezon Formula-1-es tapasztalatot, pláne nem 26 évesen. „Továbbra is lehetségesnek tartom az F1-es visszatérést, ez teljesen egyértelmű számomra, és mindent megteszek annak érdekében, hogy sikerüljön. Egyelőre azonban még várnom kell” - mondta.
„Ha jól tudom, elegendő pontom van a WEC tavalyi megnyerése után, de egyáltalán nem gondolok a szuperlicensz-pontokra, mivel korábban ilyenek még nem léteztek. Nem igazán tudatosult bennem ennek a szüksége, és szerintem másokban sem. De bizonyára az évek múlásával ezek egyre fontosabbá válnak majd.”