Nem elég, hogy a sebesség továbbra is hiányzik – Monacón kívül egyszer sem sikerült pontot szerezni –, a McLaren Kanadában kettős kiesést szenvedett el, Fernando Alonso eddigi hat futamából csupán kettőt fejezett be. A műszaki problémák szinte mind a Honda hajtásláncára vezethetők vissza, azonban nem a V6-os motor, hanem az ERS az autó legsebezhetőbb pontja.
„A legnagyobb nehézségünk most nem a belsőégésű motor, hanem az energia-visszanyerő rendszer” – mondta a Honda F1-es főnöke, Yasuhisa Arai. Az ERS jelenleg két elemre oszlik, a fékezési energiát hasznosító MGU-K-ra, valamint a kipufogó hőjét mozgási energiává alakító MGU-H-ra.
A korábban számos F1-es csapatnál, például Ferrarinál, Benettonnál és a McLarennél megforduló Joan Villadelprat következőképp magyarázta, miért nem képes azonnal gyors motort építeni a Honda: „Ma sokkal nehezebb motorgyártóként sikeressé válni az F1-ben, mint a McLarennél és Ferrarinál töltött időmben. Mérnöki kihívást jelent a precízség, mellyel az összes rendszert egymáshoz kell illeszteni. Azt hiszem, ehhez foghatót még nem láttunk az F1 történetében. Ezért van az, hogy a Renault-hoz és Hondához hasonló háttérrel rendelkező cégek sem tudtak még belejönni.”
„A legnagyobb problémánk az, hogy amint egy terület jól kezd funkcionálni, hirtelen egy másik, ettől teljesen különálló probléma előtűnik” – jellemezte a McLaren nehézségeit Matt Morris, a csapat mérnökigazgatója. „Tanuljuk kezelni a helyzetet és javítani munkamódszerünket, de egyes esetekben nincs lehetőség arra, hogy gyorsabban dolgozzunk.”